2022. június 15., szerda

Szeretem a köveket.

Kőmániámhoz érkezett egy kis tudományos filmajánlat, amit azonnal továbbítok, hátha van itt még valaki, akit érdekelnek a kövek. Mondjuk "csak" a Mecsekről van szó - de szerintem akkor is nagyon érdekes filmek !

Hidasi völgy

 

Keleti Mecsek, Várvölgy (Magyaregregy) és környéke

     

Magyaregregyi völgy

 

Rengeteg, séta közben itt-ott felszedett kövem volt és még van is, egy részét ugyanis már továbbajándékoztam egy családon belüli másik kő-kedvelőnek. De ezek a kövek nekem olyan kedvesek és sokuk "történtét" (történelmét) ismerve egész más szemmel nézem őket, mint akinek csak  szürke, vagy sárgásbarna kődarabok....
Igen, nem szégyellem bevallani: szeretem a köveket.

Nem tudom milyen kavicsok, nálam a "LIDL-kavics" nevet kapták. (A LIDL előtti parkolóban gyűjtöttem, hazahoztam, megsikáltam és örömmel nézegetem...Kár, hogy nem ismerem az igazi  lelőhelyüket. Ha követ veszek kezembe mindig arra gondolok, mennyit tudna mesélni, ha beszélni lenne képes...)




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színes kavicsokat gyűjtöttél össze. Nekünk is sok kövünk összegyűlt már, szeretjük őket mi is. 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Soha, semmi mást nem gyűjtöttem, de a köveknek ritkán tudtam és tudok ellenállni...

      Törlés