2022. június 28., kedd

Si-hu-hu

https://www.bama.hu/helyi-kozelet/2022/06/az-egykor-szebb-napokat-latott-ormansagi-vonal-tobbet-erdemelne

Itt olvasható egy szomorú tény-riport a félhalott dél-baranyai vasútvonalak egyikéről… Igaz a „gyurcsány-emlegetés” ebből se maradhatott ki (enélkül már M.o.-on nem fizetnek az újságíróknak a megírt cikkért !!!) – szóval a gyurcsányozáson kívül azért vannak benne tényadatok.

Szégyellnivalók és véletlenszerűek…

Érdemes elolvasni – már ha ugyan egyáltalán érdekel valakit az ilyesmi.

De elmondhatom, hogy mostanában az általam nézett német tévé műsorokban mindennapi téma a viszonylagos közeljövőben szükségessé váló,  benzines autók közlekedésből való letiltása, a mérhetetlen környezetszennyező hatásuk miatt. Nem tudom ugyan elképzelni, miképp akarják ezt megvalósítani – de beszélnek róla…

Kétségtelen, hogy Magyarország mindig a legutolsók között van mindenben – nyilván ebben a témában is utolsó-előtti lesz. Volt, sőt van még nekünk nem is kevés sínünk, lehetne  a vasutat fejleszteni – na de az ország előre megy, nem hátra. És nálunk az előre is hátra....

 …  Persze, mindegy is, csak a gőzt akartam kiereszteni, amit a cikk olvasása közben éreztem.... és sípolni nem tudok...

Ez nem a Pécs-sellyei vonal...de járhatnának itt ilyenek is...
https://utazom.com/cikk/utazas-a-bernina-vasuton




8 megjegyzés:

  1. Nagyon szomorú, ami Baranyával történik és nem csak a vasút terén. Tény, hogy különböző kormányzatok, különböző célokkal vasútvonalakat zártak be, de tény az is, hogy az utóbbi években számos magyarországi vasútvonalon komoly fejlesztések voltak, csak egy év alatt 2021-22-ben 50 db (!) állomásépület, plusz számos vasúti megállóhely újult meg. Találkoztam ezekkel országjárásom során Vasvártól Debrecenig mindenfelé. Debrecen-Tocóvölgy megállóban a város szélén, külterületen, nincs több vonatonként 2-3 felszálló utasnál, mégis sok száz milliós beruházásként újulhatott meg. Sellyén még vonatonként van 30-40 ember, ők és az egész Ormánság nem kaptak fejlesztést, csak leépítést. Míg tavaly 50 állomásépület újult meg, addig Baranya megyére egyetlen felújítás sem esett, sem állomás sem vasúti pálya tekintetében. Értékelem én, bárhol hogy, ha szépen megújulnak a vasútvonalak, várok, kastélyok vagy templomok. De miért mindig Baranya marad ki mindenből? És, ha véletlenül ide is érkezik pénz, azzal sem tud bánni, az aki kapja, vagy akinek módjában állna az észszerű felhasználás!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valami nem akar/tud itt működni rendesen. Valahol mégiscsak a vezetőkkel lehet a baj - és nem csak a város vezetőire gondolok. Mintha csupa tesze-tosza, szerencsétlen flótás enne itt a vezetők zöme - vagy nem tudnak elég jól helyezkedni ? Nincs fantáziájuk? Nincs akaratuk/hatalmuk/támogatottságuk ? Mi a fészkes fene hiányzik a baranyaiakból, hogy ezt a megyét a legutolsók közé csúszni-hagyták ???

      Törlés
  2. És szomorú, mert mi ülünk ezen a szép lassan, de biztosan süllyedő hajón, míg egy veszprémi, győri, vagy akár egy mórahalmi lakos egészen másként látja az ország vagy települése helyzetét. Nagy szégyen, ha eljönnek budapesti vagy akárcsak "kiskunbürgözi" barátaink, és csodálkozva kérdezik, hát mi lett veletek. Ez is lepusztulva, az is bezárva, amaz megszüntetve, emez leépítve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem vagyok elég okos, hogy fenti kérdésemet megválaszoljam. Nem tudom, mások mit csinálnak jobban. Nem értem és nem tudom mi az oka Baranya megye tönkremenetelének, lecsúszásának. De azt tudom, hogy nagyon nem jó ez így...
      És tudok példákat arra, hogy valaki kapott pénzt (nem is keveset) és el-tesze-toszáskodta, vagy nem tudom mit csinált, de kifutva a határidőből, a pénz "elveszett"... És senkit nem vontak ezért felelősségre...

      Törlés
  3. A kérdésedre a választ is megadod fent, de egyben a cikkben is majdnem minden benne van.
    Óriási baj, hogy nincs következménye nagy összegek ellopásának, a tolvaj nem kap büntetést, sőt. A népek meg szívnak, mert nem lesz meg a beígért munkahely. Mi hetvenkedők, már nem harcolhatunk, de úgy hallottam, hogy a Baranyában élő fiatalok se a harcot választották, hanem sokan elmentek Ausztriába, Németországba.
    A vasútról: kezdve a rossz tervezéssel, folytatva a rossz gazdaságpolitikával. A vasút költséges móka, infrastruktúra, személyzet, üzemanyag - hogy csak néhány tételt említsek -, a költségek megtérülésében pedig nem segít, hogy az utazók nagyon kis százaléka fizet teljes árat, sokan semmit. Nagy lábonlövés a 65-ön felüliek ingyen utazása - most nem részletezem, miért, bár én is élvezője vagyok. A húgom kalauz volt Baranyában, nyugdíjazása előtt szinte csak ingyen utasuk volt, a fiatalok elküldték a mamát bevásárolni Pécsre vagy máshová.
    Az emberek is szívesebben mennek saját kocsival (bár egyre nehezebb, drága az üzemanyag, dugók, parkolás):
    További nagy hiba a vasút mindenkori vezetősége, illetve még a rendszerváltáskori privatizálás. Úgy tudom, hogy a nyereséges áruszállítást privatizálták, csak a veszteséges rész (utasforgalom) maradt meg. A kormánynak is sokkal többet kellene tennie, pl. a kamionok felterelése vonatokra, de a kormány a saját haverok feltőkésítésén kívül másért nem nagyon aggódik.
    Ismét egy nagyon összetett és bonyolult kérdést vetettél fel, és valóban, az okokat először felül kellene keresni, hiszen ők tudnak a legtöbbet tenni a változásért. De erre várhatunk.
    th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem látom rózsásabbnak sem e jelenlegi helyzetet, sem a jövőt - mint ami most van....

      Törlés
  4. A benzines autók közlekedésből való mérhetetlen környezetszennyező hatása is egy igen felfújt médiai-politikai kedvenc-téma. Szívesen belinkelnék szakértői diskurzust, de ezek csak bizonyos csatornákon érhetőek el. Tiltják, törlik ahol érik, nehogy megtudjuk a valós relációkat. Az autók (benzin, dízel) által okozott CO2 kibocsátás a legkevesebb szennyeződések közé sorolható a listán. Azt sokkal inkább megelőzi az állattartás, a repülőgépek, hajók (a gyengébb minőségű olajat használják fel), de mindenek előtt az építőipar, azon belül is a cementgyártás az, ami az első helyen áll környezetszennyezési szempontból. Arról nem beszélve, hogy lehetetlen lenne, ha minden jármű elektromos működésű lenne. Nincs annyi áram a világon, amely mindazt kiszolgálná - ergo képtelenség. (Az elektromos akkumulátorok gyártásának majd hulladékának környezeti lábnyoma is kérdéses.) (Egy kavics)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bajok egyik legfontosabb gyökere itt van: a hazug tájékoztatásban - az elhallgatásokban, a félreinformálásokban...És mi a vége ? Az emberek az igaz szót sem hiszik el...
      Mondom én, reménytelen ez az egész ügy, úgy ahogy van...Csak a "nagy Bumm" segítene (esetleg.... bár ki tudja...)

      Törlés