2022. augusztus 19., péntek

A szöcske meg a tücsök (és a sáskákról szó sem esik)

https://aranyosfodorka.blogspot.com/2020/08/szocske-ugyek.html
Két éve itt írtam a…. miről is ? szöcskéről ???
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2022/07/kertem-viragai-es-egy-kerdes.html Idén itt kérdeztem meg, hogy az egyik díszfű-félém szétrágásában, lepusztításában ki lehetett a tettes ?

És ma kaptam egy kedves blogolvasómtól levelet,  szerinte a dúlást végző tettes nálam talán botsáska volt…
És akkor elkezdtem keresgélni. De bevallom, végülis abbahagytam, feladtam a keresést is, meg a beazonosítást is…. Botsáska ügyben kétségeim vannak – már csak azért is, mert a magyar nyelv a sáskát, szöcskét, tücsköt össze-vissza keveri...
Nem tudom, minek nevezik azt a tudóst, aki tücskökkel, sáskákkal foglalkozik, (szöcskész, vagy sáskász) ? Sajnos nincs ilyen ismerősöm... Ugyanis találtam egy fantasztikus cikket, melynek elolvasása után aztán végképp nem tudom már, hogy mi, micsoda… szóval szakembert kellene megkérdeznem, de nem ismerek ilyent.
(Egyébként van szöcskéből: kis-, Schmidt-, erdélyi-, hangos-, szép-, déli- hegyi tücsök...és nem, nem ez a teljes lista...) A cikk itt olvasható, benne többféle ugrabugrabogár képével: https://www.elobolygonk.hu/Klimahirek/Termeszet/2019_04_04/szocske_tucsok_vagy_saska_vagy_egyik_sem
Pl. - a zöld lombszöcske a fürgeszöcskék rendjébe tartozik https://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCrgesz%C3%B6csk%C3%A9k
- a vörös hasú tartósáska a sáskafélékhez tartozik https://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1skaf%C3%A9l%C3%A9k

…és akkor elkezdtem képeket keresni. Úgy másfél óra múlva abbahagytam, mint teljesen reménytelen vállalkozást. A csoda gondolta, de ha mondják, se hiszem – csak hogy most képeken láttam – hogy ennyiféle sáska-szöcske létezik. Csak néhányat bemutatok itt alább, ha már kimásoltam a képüket…

Hogy ki rágta szét a kertem díszfüvét – valószínű – már sosem fogom megtudni. Tavaly egy valaki volt csak itt, idén tán többen voltak (netán keltek ki ???). A "dúlás" után este  jó rendesen "leslagoztam" minden bokrot, futónövényt, s az egész kertemet… Első alkalommal még felrepültek olyan zöldek, amilyeneknek tavaly annyira örültem – de aztán rájöttek, hogy itt minden nap „esik az eső” és átköltöztek valahová máshová…
Mert két napja már senki sem repül fel ijedten, amikor ráeresztem a vizet a növényeimre…Maradtak emlékül a lyukassá és rongyossá rágott levelek…és a lerágás azóta abbamaradt.....

És akkor következzen néhány kép:




Ez nyolc kép a rengetegből... 
Bevallom, érnek még meglepetések. Ez a szöcske-tücsök sztori is ilyen....
Az emlékművük meg így néz ki:

Úgy látszik, a borostyánt nem szeretik...a vadszőlő a kedvenc




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése