2022. augusztus 12., péntek

Pula meg a babérfa

Tekergős-utazós életemre visszagondolva, nem tudom pontosan, hányszor voltam Pulában, de úgy emlékszem háromszor…Itt már egyszer részletesen 
beszámoltam az élményeimről….
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2017/05/biscaya-es-pula.html

Különös egy város, ahol mindenféle meglepetés érheti az embert – az utcán leszólíthat egy ősöreg (Trianon előtti) ember – magyarul – és megkérdezi, mit keresel, amikor a térképet látja a kezedben. (Igen, akkor még térképet használtunk és nem volt mobiltelefonunk, gps-ünk, mégis több ezer km-t meg tudtunk tenni – eltévedés nélkül.)

Pula most csak azért jutott eszembe, mert gazdát kerestem a saját nevelésű kis babérfámnak és a babérfa mindörökre az én agyamban Pulával lesz összeköltve. Be kell valljam, sosem láttam babérfát addig a bizonyos napig. Aztán amikor felmásztunk az amfiteátrum melletti dombra (lásd alábbi kép jobb oldala) – ott láttam egy fácskát, amire a útitárstársnőnk azt mondta: Nézd, ez babérfa ! Hát eléggé elcsodálkoztam… És milyen különös, ahányszor valami miatt babérlevél kerül a kezembe, ez a sztori jut eszembe, ezt a pulai képet látom magam előtt.

Miért is írtam le ezt most ? Hát mert nem jött a szerelő/mester akit vártam a hét végére – és nincs más érdekesség amiről írhatnék…


Itt esetleg még érdemes nézelődni:
https://utazaskatalogus.hu/pula-latnivalok-kozlekedes-strandok/
https://hellohorvatorszag.hu/latnivalok/39-pula (kép innen)



2 megjegyzés:

  1. Pula nekem is szép emlékeket idéz fel. Mi is háromszor jártunk itt, kétszer még a múlt században, és egyszer 2015-ben.
    http://karpatutak5.blogspot.com/2015/09/az-okori-pula.html
    Nagyon szép város, szeretem ezeket a régi, ókori-középkori mediterrán városokat, egy egész más világ!
    Apukámnak is van egy 40 éves babérfája, aminek a magját még Abbáziából hoztuk, fa alatt volt. Csak idén nem akar kihajtani, reméljük nem fog tönkremenni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pula talán a legkedvesebb "jugó" emlékeim közül..Azt írod, a babér nem akar kihajtani, ez azt jelenti, hogy nem hoz új rügyet ? mert a levelet - tudomásom szerint - télen nem dobja le. Kár lenne, ha tönkremenne, kertésztől lehetne tanácsot kérni...Bár ki tudja, lehet, hogy 40 évesen már öreg és "csak" az a baja, hogy elért élete végére....

      Törlés