2024. március 3., vasárnap

Március 3. Gesztenyés

Nem is tudom mit írjak ? Csodálatosan szép, vagy félelmetesen szép idő volt - mert azért nem egészen normális ami itt zajlik.....(az időjárás vonatkozásában sem...)

Szóval gyönyörű idő volt, barátnőmmel elmentünk a gesztenyésbe, megnézni, milyen is a hirtelen kirobban tavasz. Hát csodás és kissé döbbenetes, hiszen két hete még "fűszál se nőtt" most meg tele virággal a világ...

Természetesen a séta fő célja (részemről) a virágfotózás volt, tehát ma ismét virágok követeznek. Tudom, ezerszer voltak már ezek a blogban, de nem baj, én ezerszer is imádom őket és minden jól sikerült képnek tudok örülni. Amúgy "esemény" semmi nem történt, csak: 

1. azt hittem egy madárka ücsörög közelünkben a faágon.... 


  és a  közelébe érve derült csak ki, hogy nem az...😃

Azért azon elgondolkodtam pár percig, hogy ki és miért kötöz a fa ágára egy koszos nylonzacskót....

2.  találtam az avarban egy teljesen ép, bár fogazata kissé rozsdás, fűrészt. Hazahoztam. Ilyen nekem nem volt, hát most "kaptam egyet"...De hogy ki hagyhatta ott és miért, azt bizony sosem fogom kitalálni. Mert hogy valaki "csak úgy letesz" egy viszonylag új fűrészt októberben és márciusig nem megy vissza érte ? ....ez számomra valahogy olyan furcsa...na de a világ tele van furcsaságokkal....(Ezt nem fényképeztem le.....)

És akkor következzenek a képek:








Még mindig állnak a beteg, halott fák, de mellettük, körülöttük már növekszik az új gesztenyeerdő.





Az erdő fái még alszanak....

Ezt az alábbi izét is lefényképeztem. Nem tudom ez mi, mit jelent, mit akar/na mondani..... Csak egyre jó, nekem megemeli a vérnyomásomat. Mert azonnal az jut eszembe, hogy már nem számítok semmit, nem vagyok "emberszámba véve" - ha nincs mobilom, ha nem tudom leolvasni, értelmezni és használni ezt a QR(VA) kódot...



6 megjegyzés:

  1. A leírtak mindegyik pontjával egyetértek. Sajnos sem az időjárás sem a globális "világváltozás" nem jó irányba megy. S mondanám, az erdő örök, és az marad, de már ez sem igaz. Úgy vágják a fát, hogy lassan az erdő is elfogy. (Tudom, hogy telepítenek, de az nem mostanában nyújt olyan látványt, mint ami eddig volt.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is (szerencsére csak egy futó pillanatig) eszembe jutott, hogy ezeket a fákat "felnőtt korukban" én már nem fogom látni, mégis jó érzés volt, hogy nem CSAK halott fák vannak, hanem van remény. Legalábbis a fák vonatkozásában....

      Törlés
  2. Ne mérgelödj emiatt, ott van alul az internet cim Tai futás. Legfeljebb csak otthon tudod meg miröl van szó, de én mem találom tragikusnak. Ami a mobil telefont illeti, akár tetszik akár nem ez a jövö. Gondolom neked mint szâmitógép ismerönek nem okozna nagy gondot a kezelése.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, azt a linket https://www.tajfutas.hu/ észre sem vettem....Most egyébként rákerestem, hát igen, mondjuk pár évtizeddel ezelőtt talán még érdekelt volna...De azt gondolom, nem mindenki mobillal a kezében jár erre, s egy tájékoztató tábla az út elején hasznosabb lenne az "egyéb" kirándulóknak.
      Az "okostelefonnal" már sokkal nagyobb a bajom, kaptam ugyan egyet, aztán mégiscsak visszaváltottam a régi kis mobilomra. Se kedvem, se türelmem nincs ehhez az újhoz. Én nem akarom útközben a markomban szorítva állandóan csak azt nézni - és bár elismerem az előnyeit, de nincs rá jelenleg szükségem.

      Törlés
  3. Szép kirándulás lehetett ilyen szép időben! Bár az erdők még alszanak, de virág már sok van. Mi is kirándulni voltunk tegnap, nagyon sokféle virág nyílik már. Egy részüket ismertük, a többit próbáltuk beazonosítani. Majd igyekszem feltenni a Pilisjárók blogomra. Te sok virágnak ismered a nevét, majd ha lesz időd, és megnézed, kíváncsi leszek mit szólsz a képaláírásokhoz. Ezek a kis sárga virágú tavaszi virágok nekünk annyira egyformák 😊....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira szeretem ezeket ! Szeretem én az összes virágot, de ezek az elsők, a téli színtelenség után olyan gyönyörűnek tűnnek - pedig hát egész egyszerű kis vadvirágok...Mindenképp megnézem Pilisjárós blogodat !

      Törlés