2024. március 21., csütörtök

A pénzemet nem adom a banknak

https://fizesskeszpenzzel.hu/gondolkozni-er/ 

Most fedeztem fel, látom a dátumát, talán már olvasta is mindenki - csak én maradtam le - de nem baj. Itt fentebb a link, ahol a cikk olvasható, nem másolom be az egészet - pedig minden sorával egyetértek. 

Engem ne kényszerítsen senki, hogy az ő elképzelése szerint gazdálkodjam a pénzemmel, hogy ott és úgy és annyit használjak, ahogy ő gondolja...és legfőképp ne tegye rá a kezét az én pénzemre !!! Nehogymá' az legyen, hogy egyik nap majd bejelentik, hogy pl. a kártyámról csak napi  x forintot költhetek...Vagy bármi őrültséget el tudok képzelni, amivel sarokba szorítanak, megaláznak, megfélemlítenek,stb...

Hát nem ! Én a pénzemet nem adom a banknak és ha kártyázni akarok, van még egy régi csomag magyar kártyám....

Van családi széf, ott tartom a pénzemet, mert itthon elég, ha annyi van, amennyit egy héten költök. Hó elején befizetem az összes számlámat. (Igen, csekken fizetek mindent - amíg ezek a terroristák engedik...) Jó ez így már nekem. Amúgy gazdálkodni is segít, habár soha nem voltam egy pazarló lélek. Elterveztem, ha szükséges volt megvettem - és kész. Primitív vagyok, ugye ? Nem baj - az én koromban már ez is megbocsátható.



8 megjegyzés:

  1. Egyetértek veled, talán egyszer már jelezted ezt a témát ! Mindent én is csekkel fizetek! Boltokban pedig kézpénzzel, látom sokan kártyával de ezt mindenki úgy csinálja ahogy éppen neki jó !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy életem volt ahhoz, hogy hozzászokjam: pénzem van és nem valami láthatatlan helyen ellenőrzik valakik, mikor, mire, mennyit költök. Én már csak maradok ennél a változatnál.

      Törlés
  2. Tökéletesen egyetértek. És tudjuk, mire megy ki a játék... Új világrend... De a többség belesétál...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, a kényelem és a nemtörődömség, az "előre-nem-gondolkodás" valójában a tapasztalatlanság az oka...Na de szabad világban élünk, tegyen mindenki úgy, ahogy jónak látja. Csak engem ne akarjanak olyanra kényszeríteni, amit én nem akarok.

      Törlés
  3. Tudod Fodorka, mi szépkoruak, hogy evvel az új megfogalmazással éljek, szerencsére már ezt nem érjük meg. Ez nem jön olyan villám-gyorsan, de jönni fog amig ez hatalmak feletti elit létezik, és ami úgy tünik hogy nem fog eltünni a közel jövöben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van mindkét dologban. Szerencsére nem érjük meg és én is azt hiszem, lesz még itt "cudar világ"... Kedvenc mondásomat abszolút igaznak érzem ez esetben is: a kedves Jóisten valahol elhibázta a dolgot, amikor megteremtette az embert. Vagy....... mégis jobb lett volna, ha a majom fent marad a fán.....

      Törlés
  4. A készpénz kezelése-őrzése-nyomtatása-stb. sokba kerül. Mennyivel kényelmesebb egy kártyával fizetni, nem kell a visszajáróval foglalkozni és nem pénzeljük a páncélozott járművek CO szennyezését sem, melyekkel beszedik a sok készpénzt a boltokból és egyéb kp-s helyekről. A lóvasút is megszűnt, haladni kell a korral. Az elektromos autó is már a jelen, nem szennyezem a városi polgárok tüdejét, miközben muszáj autóba ülnöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te így gondolkodsz - élj eszerint. Én másképp - és aszerint élek.

      Törlés