2021. május 11., kedd

Amikor egy napba sok minden belefér 1.

Mit egy napba ! Fél napba, vagyis egy délutánba. 197 fotó és négy helyszín.
A fotók és a mesélni-való miatt több részletbe mutatom be a ma délutáni utamat. (05.10.)
Először is Jankovich telep....Ez úgy kezdődött, hogy a napokban egy kedves blog-olvasóm kommentje kapcsán kutatni kezdtem a Jankovich név után. Tudtam én, hogy Pécsett van valahol egy Jankovich telep, de még abban sem voltam biztos, hogy ez pontosan merre található. Na, a térkép megmutatta. Nem jártam ott, azonban a fantáziámat izgatni kezdte, hogy vajon ki volt ez a Jankovich, akiről ezt a telepet elnevezték ?

Csodálatos dolgokat találtam ! O.K. nem biztos, hogy mindenki annak tartja, de én nagyon  szeretem az efféle felfedezéseket. Nem részletezném, akit érdekel, nem fogja megbánni, ha elolvassa Jankovich család történetét.

https://mnm.hu/hu/cikk/jankovich-izidor-es-csepregi-punkosdi-lofuttatasok

https://hu.wikipedia.org/wiki/Daruv%C3%A1r_(Horv%C3%A1torsz%C3%A1g)

De hogy a Jankovich telepre jussak, először a Basamalom úton kellett végigmennem. Gyanítom ennek a névnek a történetét se sokan ismerik: https://hu.wikipedia.org/wiki/Basamalom

A Basamalom út

A Basamalom útról a Mecsek

A csemetekert mögött már látszanak a Jankovich telep házai




Jankovich telep: Rigó és Fürj utca


Ez mi lehet ? Milyen szó a "Sportolda" ?


Az útjaink járhatatlanok, viszont van Tollaslabda centrumunk ! Hurrá !!!


Én jobb állat-fotót sajnos nem tudok készíteni. Az egyetlen "közeli" egy útmenti döglött vakond volt, no, azt azért mégse mutatom inkább meg....


A hőerőmű és környékéről pár kép: 





Még ma is megvannak a szén-, ill. salakszállító csörlősorok (nem tudom a pontos nevét...)


Ilyen épületekben voltak az irodák is...



Jó emlékszem a hatalmas fal-panelok beemelésére, az azzal kapcsolatos mondásokra, gyanítom rajtam kívül senki se tudja már, hogy mit is jelent (megnyalt)ujjat felemelve azt mondani: "Fúj a szél, ma nem emelünk..."


A régi fotókat  innen hoztam:   https://mandadb.hu/tetel/370088/Pecsi_Hoeromu_epitese
("Drága városom, kit a Mecsek
úgy ölel karjáéval, mint anya gyermeket
mennyire szeretlek!...")


Ez pedig egy friss kép, a Hőerőmű 2021-ben:


Itt volt régen a Pécsi Gázmű telepe: 



Ezt a vonatot sajnos épp "lekéstem" (Pécsbánya-rendező állomás)




Itt a vége az első résznek....

 

2 megjegyzés:

  1. Most olyan oknyomozó szerepet játszottál ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom, örülök az ilyen eseményeknek/feladatoknak. Tanulni sosem szégyen/késő, és a városomról még mindig nagyon sok mindent lehet(ne) kinyomozni.

      Törlés