2021. május 12., szerda

Amikor egy napba sok minden belefér 2.

A nosztalgiázós és nem túl látványos Hőerőmű környéki mászkálás után egy sokkal szebb helyre mentem - ahol ugyan többször jártam, hellyel-közzel írtam is róla - de még igazából nem fényképeztem. Most, hogy "dúl a tavasz" érdemes volt ide elmenni, sokat nem is nagyon akarnék írni, inkább mutatom a parkban készült képeket. Nagyon sajnálom, hogy a csodálatos madárkoncertet, - amiben fotózás közben részem volt - nem tudom mellékelni !
Esetleg, ha kedved van, indítsd el ezt a videót - ámbár nem adja vissza a valós élményt...


Ha részletek érdekelnek a kastély és a park történetéből, olvasd el ezeket:
http://www.turakonyvek.hu/elmeny/pecsi_seta/pecsi_seta_201203.pdf
https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Csz%C3%B6gpuszta
Egy szomorú eseményről én meg itt írtam:
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2020/06/az-eltunt-lovak-tortenete.html
De a lényeg a mai sétámon az a sok csodás, tavaszi szín volt, amivel ez a kert/park megajándékozott:





A kastély  innen-onnan



Fantasztikus ősöreg fakockák a bajárat burkolatán









Két kedves kis szobor a parkban 









Ez utóbbi a prágai bangita....most ismerkedtem meg a nevével...

Kilátás a Mecsekre

És akkor most voltam a délutáni túra kb. felénél....



7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép helyen kirándultál! Szép a kastély és csodás a parkja is. Jól eshetett a séta ebben a szép időben. Már várom a többi képet is.... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha erre jártok, szívesen elsétálok veletek ide is !

      Törlés
  2. Mit tudni a bulgár kertészekröl? Valamikor gyerekkoromban náluk vásárolt jó édesanyám finom zöldség féléket. Történetük számomra nem ismert, mikor jöttek Pécs környékére. Valami úgy rémlik emlékezetemben hogy a Basamalom táján voltak kertészeteik, de lehet hogy tévedek az idö távlatából. Léteznek e még ezt sem tudom, hissen 5 évtizede nem élek otthon. A régi emlékek mèg mindig foglalkoztatnak, részei életünknek. ám finom zöldség féléket. Történetük számomra nem ismert, mikor jöttek Pécs környékére. Valami úgy rémlik emlékezetemben hogy a Basamalom táján voltak kertészeteik, de lehet hogy tévedek az idö távlatából. Léteznek e még ezt sem tudom, hissen 5 évtizede nem élek otthon. A régi emlékek mèg mindig foglalkoztatnak, részei életünknek.

    VálaszTörlés
  3. Bulgár kertészek Pécs közelében. Gyerekkoromban sokat vásároltunk a pécsi piacokon a bulgár kertészektöl. Jó édesanyám szerette a szép árujukat. Mindig törtem fejem hogyan kerültek ezek Pécs környékére? Emlékeimben úgy rémlik a Basamalom környékén voltak kertészeteik, de ezt már nem tudom biztosan az idö távlatából.
    A Jankovicsok történetéröl sok érdekeset tudtam meg kutatásod eredményeként, remek beszámoló, meglepö gyorsasággal elkészült.
    Talán létezik valami a bulgár kertészekröl is eltejtve, ki tudja?
    Ez az idöszak is része volt életünknek. Talán ezért is érdekes.

    VálaszTörlés
  4. https://hu.wikipedia.org/wiki/Bolg%C3%A1rkert
    A bolgárkertekről is van leírás a wikiben....ez azonban a város másik, Ny-i felében volt.
    Azonban én is úgy emlékszem, voltak kertek itt a Basamalom út környékén is, ahol most a Biokom csemetekertje van, de azt nem tudom, hogy ezek bolgár kertészek voltak-e ?
    A Jankovicsokról én se tudtam, örültem, hogy felfedeztem ezt az ismertetőt.

    VálaszTörlés
  5. Valóban a Basamalom dűlőben (is) voltak bolgárkertek.Még emlékszem rá,nagyon szép gondozott
    kertek voltak.Persze,elmúltam 70 éves és mostanában nem is jártam arra...Jégmadár jól emlékszik.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök ! Látod, nekem erről semmi konkrét emlékem nem volt, igaz, nem sok dolgom volt arrafelé, nem ismertem ezt a terepet. Tán "Jégmadár" is örül a visszaemlékezésednek. :-)

      Törlés