2021. május 9., vasárnap

Nem először...

...de nem is utoljára, tegnap ismét Abaligeten és Barátúron jártam, érintve közben a kovácsszénájai tavat is:


Az előző napi eső után igen kellemes volt az idő, sütött a nap, de még nem volt kánikula. A "tójáró programom" során három tavat is érinthettem ezzel az úttal, habár már mindegyikről volt szó, no de a barátúri tónál nem csak a tó, hanem barát, azaz barátnő is várt rám, már aktuális volt a látogatás.

Egy gondom volt, fújt a szél - nagy bánatomra, mert annyira szerettem volna szép kis tavaszi virágokat fényképezni, de ez bizony nem jött össze. Na de legalább a tavakról készültek újabb képek. És találkoztunk és végnélkül beszélgettünk és nagyon jól éreztem magam! Köszönet érte mindenkinek, akit illet  :-) !

Abaliget felé a zöldben...

Abaligeti barlang bejárata (hej de sokszor mentem én itt ki-be...)



Abaligeti 1.tó


Abaligeti 2.tó



Mosonyi Tamás: Denevér


Mondom, hogy nem sikerültek a virág-fotók....



Ezzel a "zöld-séggel" nem tudok betelni...

Akár Szlovéniában is lehetne - ez jutott eszembe....

A parkoló szinte nagyobb, mint a tó


Kovácsszénájai tározó(horgász)tó gátja

A Hármas hegy és a Zengő egy szokatlan szögből - É felől - nézve

Kishajmás bal oldalon felül az angyal szobrok
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2012/05/kis-baranyai-korut-3-angyal.html

Mint egy festmény....



A félsziget a barátúri tavon

A Barátúr település a tó partján és a nekem kedves domboldal...

A leeresztő zsilip

A Baranya csatorna 

Árvízi túlfolyó


Jó volt, szép volt, fogok én még ide jönni...Ez nem fenyegetés, hanem terv. 




10 megjegyzés:

  1. NAgyon szép út volt. S ezek a zöld színek, s a szép tavak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor tavasszal még a "zöld" is más, szebb, jobban tud a tél után örülni a látványnak az ember.

      Törlés
  2. Valóban, a természet most olyan, mint egy festmény. De ha belegondolunk, mindig olyan, nem? Jó lenne, ha nem tűnnének el az évszakok, mert igazából a tavasz és az ősz a legszínesebb! Legalább is nekem.
    Jók azok a virág fotók! Egyébként ma kellett volna bármelyik tónál járnod, megláthattad volna, hogy ki vannak éhezve az emberek a természetre, vízre! Pécsről olyan tömeg jött Orfűre, hogy állítom, bármelyik belvárosi parkolóban kevesebb az autó, mint itt volt!:( A szabad strand tele volt fürdőruhás emberekkel, volt, aki csobbant is, pedig 22 fokos levegőben, erős szélben, no meg a hideg vízben, nem hiszem, hogy nagy öröm lehetett strandolni! Nincs hova menniük a pécsieknek. Rémes, hogy egy ekkora városnak normális strandra, uszodára nem "fussa"!
    Bármikor várunk szeretettel egy "tókörre"!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fenyegetés, jövök ! :-) Annyira jó ott nálatok !

      Törlés
  3. Sok helye van a Mecseknek, mint ezek a helyszínek is. Az én kedvencem a Keleti-Mecsek, és a legszebb részek és kis faluk a Mecsek északi oldalán vannak a völgyekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jelenleg a "tó programom" zajlik :-)
      Ha elfogytak, lehet, hogy megyek én még máshová, eldugottabb helyekre is.
      Legalábbis remélem és szeretném...

      Törlés
  4. Ez a baraturi barati talalkozo olyan jo lehetett! Nagyon tetszik az a nagy kekseg es zoldseg a fotoidon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akartam a blogba több képet betenni, de erről a"kettősről" (kék-zöld) vagy egy tucat fotót készítettem. Valóban csodálatos !

      Törlés
  5. A "zöld-ség", a repcetábla mindent gyógyítanak! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még ha megmutattam volna a többit - de gondoltam, annyira nem érdekes ez mindenkinek, mint nekem...De varázslatos volt - elhiheted.

      Törlés