2021. május 28., péntek

Felmentem a Tv toronyba

Nem emlékszem rá mikor, de meglehetősen régen jártam erre. Most az állatkertnél hagytam az autót és a műúton felsétáltam a toronyig. Amikor felértem, épp akkor nyitottak, gondolkodás nélkül jegyet vettem (nyugdíjas belépő 1100.- ) és máris száguldottam felfelé a lifttel. Szerencsémre még kevesen voltak, háromszor is körbejártam a kilátó-kört, rengeteg fotót készítettem, pedig fent irgalmatlan szél fújt és olyan hideg volt, hogy majd lefagyott a kezem... Közben jöttek mentek a felhők (ez látszik a képeken is, nem túl jó minőségűek) - de azért megérte  a fáradságot. 
Aztán meg visszasétáltam az autómhoz ...
Már a misinai buszfordulóban láttam a tömeget, ám visszaérve az állatkerthez, döbbentem csak meg igazán. Én ott ennyi autót még életemben nem láttam...(Nem álltam meg több helyen ezt a tényt dokumentálni és  fényképezni, igyekeztem elfele ebből a tömegből...) 
Micsoda szerencse, hogy korán indultam, emberekkel szinte nem is találkoztam. Hiába, a jövőben keresni kell olyan helyeket, melyeket a "nép" nem ismer - ha magam akarok lenni (és magam akarok lenni...).
A megállás nélkül fújó szél tönkretette a fotóim zömét, azért mégis megmutatom a pünkösd-hétfői termés (szerintem) legjobbjait. 188 kép készült...

Amikor én megérkeztem....

... s amire visszaértem.

Erre az elhagyatott, elhanyagolt keresztre nem is emlékeztem.

Bogaras boglárka

Olaszmüge

Kakukkfű

Sok nagy ezerjófű nyílik az út mentén

Messziről nem is néz ki olyan rosszul...

...na de közelről.....

Bizony magas....

Itt láthatók a méretei

Az "ős" emléktáblája

Pillantás lefele....

A gyükési bánya-rekultiválás messziről

Ez a sípálya. Nem tudtam hogy a fenyők telepítése ilyen "vonalasan" történt, de itt jól látszik.

Közelebb az állatkert, a volt üdülő szálló,távolabb a "város szélén" a Kodály központ, a látóhatáron a Szársomlyó.

Az üres tüdőszanatórium magányosan árválkodik az erdőben

Jakab hegy kis része, pellérdi halastavak, királyegyházai cementmű...és valamerre arra délre, a messzeségben Szlovénia ♥

János kilátó meg a valamilyen adótornyok (? vagy mik...)

Az út egy részén sok kosbor nyílik most. Ez azt hiszem a vitéz kosbor

A kosborokkal szemközti oldal: figyeld meg a kőzetréteg-gyűrődések irányát. Micsoda "cirkusz" lehetett itt egykor....Egy részük vízszintesen, a közvetlenül mellette lévő rétegsor már függőlegesen áll.....

Télizöld meténg

Magyar repcsény


Ganajtúró bogár

Még egy szépség....

Fújt a szél, bemozdult, de azért szép.

Lila ökörfarkkóró

Itt a mese, meg a kép-nézegetés vége....


8 megjegyzés:

  1. Sok szépet fotóztál, jó kirándulás lehetett! Jól megkérik az árát a toronyban, az biztos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon élvezem ezt a sok csodás tavaszi virágot, öröm amikor megtalálom öröm, amikor a képet itthon megcsinálom róluk. A mai árakat figyelembe véve, én nem sokalltam a belépőt a toronyba.

      Törlés
  2. Szép kilátást ad a TV-torony. Érdemes felmenni a pécsieknek is (néha-néha, mert azért nem olcsó). Kíváncsi vagyok, az a bizonyos beruházás, amire lehetett szavazni, mikorra valósul meg...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra bizony én is kíváncsi vagyok, hogy a sok agyament tervből a végén majd mi lesz itt ténylegesen...

      Törlés
  3. A sárga virág nem repce,hanem a magyar repcsény.Legalábbis remélem,hogy fogazottak a levélszélek,amik nem jól látszanak a képen.Ha nem fogazottak a levelek,akkor sziklai repcsény.Sok leírást találsz róla.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. O.K. Igazad van. Gyanús is volt, hogyan került a repce a hegyre....

      Törlés
  4. Én csak az emeletről lehozott 2 dinó miatt aggódtam... vajon mi lehet velük. stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérdeztem a pénztárost, nem tudott róluk semmit.

      Törlés