2021. május 25., kedd

Séta és fotózás a Gesztenyésben

Minél kevesebbet akarok itthon ülni, gondolkodni, emlékezni - hiszen minden cm2 arra emlékeztet, ami volt...Tehát menekülök. Tavasz van, hová máshová, mint a természetbe, a Mecsekre, az erdőbe.
Hányszor de hányszor volt már nekem menedékem, vigaszom az erdő, a fák a virágok...
Nem is tudok kellőképp hálás lenni érte, habár elmondom minden este...
Meglehetősen régen voltam a pécsbányatelepi gesztenyésben, ideje volt hát, hogy a fényképezőmmel felkeressem. Meg is lepődtem, mert emlékezetemben (és a gépemben) a 2012-es képek éltek, most visszakerestem ezeket és találtam néhányat, amit ugyanabból a szögből sikerült idén is lefényképeznem. Bevallom, megdöbbentett a változás...Nem hittem volna, hogy a természet  ilyen fantasztikus módon képes a megújulásra...

Itt nem nagyon észlelhető változás...
Na de itt:

Varázslat !






Persze többféle variáció is található: 









Két szobrot is találtam, melyeket még nem láttam, az elhalt fatörzsekből faragták ki: 



Titkosírás szú nyelven...
 
Találkoztam bogarakkal és kevés virággal:


A kis hangya elmenekült a fényképezőm elől....

Megijedt a rózsabogár  is...

Az aranyos futrinka is igyekezett elbújni

Azt hiszem tavaszi lednek...

Ám a séta vége kissé ijesztőre sikeredett. Hihetetlen gyorsasággal beborult az ég, felerősödött a szél és félelmetes felhőket sodor felénk. 





Azonban szerencsére időben hazaértem....



8 megjegyzés:

  1. Gyerekkori emlékeimben még elevenen él az „Ezeréves gesztenya fa“. Nem tudom él-e még?
    Még buszmegálló is volt róla elnevezve. Csodálatosak ezek a Matuzsálemek fotóidon.
    Valahogy az ember nagy tisztelettel tud rájuk telinteti. Lehet hogy csak én vagyok ilyen különös
    de mindig megcsodálok minden öreg fát. Különös köszönet képeidért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett, ha írsz E-mail-t küldök szívesen még képeket, mert nem csak ennyit csináltam. Az "Ezeréves gesztenyefa" már régen nincs meg, volt egy "emlékköve" - de most nem álltam ott meg autóval. Legközelebb, ha arra járok megnézem, megvan-e még a kő és elküldöm a fotóját.
      Ezek a fák csodálatosak. Minden fa az, de a sok sok évtizedet megélők, aztán fél-halál után újraéledők a legcsodálatosabbak.

      Törlés
  2. Csodás tud lenni a természet! Gondolom jó kikapcsolódást volt számodra:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A meglepetésem volt igazán nagy. Az emlékezetemben a kiszáradt, csonkolt öreg fák éltek és annyira jó volt látni ezt az életerős, csodás zöld rengeteget !

      Törlés
  3. Az elmúlt években voltak Gesztenye Liget Fesztiválok,- lehetett jelentkezni (pályázni) lábon álló, kiszáradt gesztenyefákból szobrot alkotni. Volt amit pl. láncfűrésszel készített a szobrász. Nem tudom, pl. 2020-ban volt-e ? (nem hiszem) - talán 2019-ben. Szóval a szobrok ilyen módon készültek / kerültek oda.

    VálaszTörlés
  4. Az „Élniakarás“ és a „nem feladni“ példáit szymbolizálják számunkra ha a természet könyvében lapozgatva az ott látottakat megtanuljuk olvasni is.
    Igéretemhez hiven jelentkezem az infrarót képeimmel ha kész vagyok. Megközelitöen sem vagyok olyan gyors mint Te , elnézésedet kérem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akármikor jön a kép, jókor jön ! :-) Várom szeretettel...
      Igen, én elég "tempósan" élek, cselekszem - de mindig ilyen voltam, nem tudom megváltozom-e majd később - de nem szeretnék.

      Törlés