2021. május 24., hétfő

2021.05.21.

Ezt a május 21-ét egészen biztos nem fogom soha elfelejteni...

Az erdei mászkálásom közben ért a cicámmal kapcsolatos szomorú hír,  de nem akarok többet erről  témáról írni, vannak dolgok melyek belül kell, hogy maradjanak az emberben. A szívében, vagy nem tudom hol...nem lehet a fájdalmat se kibeszélni, se kisírni, se kiírni.

Tehát tavasz van, a Lapison jártam a fényképezőgépem elmaradhatatlan társaságában, és megállás nélkül fényképeztem azt a tavaszi, megújuló, élni kezdő szépséget, amit ilyenkor az erdő produkál. Tényleg úgy tűnik az embernek, hogy egyik hétről a másikra "elöntött" mindent a zöld levéláradat, hogy akárhová nézek, mindenhol virág van. Nekem öröm ezeket lefényképezni, és néha egész jó képek sikerednek, hacsak legnagyobb ellenségem a SZÉL bele nem piszkál... Mert az elmúlt 3 napban - mindegyikben mentem és fotóztam - a legtöbbet emiatt bosszankodtam. De tenni nem tudok semmit. Csakazértis fújt, hiába kértem. A képek meg ilyenek lettek:  

A kilátót fából és vörös homokkőből építette a Mecseki Erdészeti Rt. 1987-ben, Buzás Endre tervei alapján. Formája római őrtoronyra emlékeztet, feltehetően a Lapis közelében található római kori őrtorony (Castrum) romjai emlékére.

Akit esetleg a téma érdekelne, itt még olvashat érdekességeket:

Csillaghúr

Gyöngyköles

Nem tudok elmenni egy ilyen fa mellett úgy, hogy ne készítsek képet róla...

Fogalmam se volt mi ez, de igen hosszas keresés után megtaláltam: ez az olasz müge !!!!!😊 


Gyöngyköles sok bogárral

Szirti imola legycskével

Kontyvirág kinyílva

Kontyvirág még bimbósan

Megunhatatlan lila gombácskáim még élnek  :-)

Ezt a "csodagombócot" is ezerszer fotóztam, ezt sem tudom megunni...

Mezei keserűgyökér

A kis légy egy konkoly virágon szipózik...Anci köszönöm !

Piros gólyaorr, na, ezen is vannak ketten....

A szó szoros értelmében "modellt állt" amíg elkattintottam a gépemet....(Verőköltő bodobács, mi - helytelenül/tévesen - ezt hívtuk suszterbogárnak...)

Milyen szépséges madár veszíthette el ? Talán egy ölyv...

Virágos kőris

Zergevirág - rengeteg van belőle...

Erre büszke vagyok, pici nyiladékon, magasan szálló helikopter.... Tudom, nem valami "nagy fotó" - mégis én örültem, hogy sikerült "elkapnom"...


4 megjegyzés:

  1. Nézd csak meg,szerintem Acronychia oblingofolia (Rutaceae).Rutafélék közé tartozik a fehér virág.A képről nem derül ki,hogy cserje vagy másféle növény.
    A lila virág pedig a konkoly,amin a légy szipózik.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszas keresés után mégiscsak megtaláltam - sose láttam/hallottam a nevét, ez az olasz müge :-)
      A konkolyt köszi, azt beírtam.

      Törlés
  2. Nagyon szép fotókat készítettél! Cicádat nagyon sajnálom !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, rengeteg közül válogattam ki ezeket, de olyan csodálatos így tavasszal a természet, hogy alig lehet köztük válogatni. Nekem most a séta is, a képek is valamelyes vigaszt, figyelem-elterelést jelentenek.

      Törlés