2021. augusztus 19., csütörtök

A három kedvenc sajtom

Már mondtam párszor a családtagjaimnak, ha engem valamivel „meg akarnak lepni” – az ne csoki legyen, hanem valamelyik kedvenc sajtom.  Habár mindegyikből van rendesen betárolva a fagyasztóba is, mert amikor egyik-másik akciós, akkor bizony többet is veszek belőle – de annyi sose lesz, hogy azt mondjam: elég…

Aki olvassa az ételekkel foglalkozó írásaimat (vagy egyáltalán….) számára már nyilván rég kiderült, hogy nem vagyok egy ’gourmet’ – nagyon is parasztos konyhán nőttem/éltem és meg  vagyok elégedve ezzel. Én már biztos nem változom. De azért vannak kedvenceim az egyszerűbb ételek közül is. És imádom a sajtokat. Pl. ezeket:


Camembert

Edami

Gouda

 

Na, ezt most „csak úgy leírtam” – hiszen egyébként (tán szerencsére ?) "esemény" semmi. Némi öröm azért ért: az "elveszített" kálváriákat majdnem teljes egészében pótolni tudtam. Olyan jó, hogy az embernek vannak "barátai" - akiket ugyan nem is ismer, csak afféle virtuális kapcsolatban áll velük, és mégis, ha baj van - mint ez esetben is - akkor számtani lehet rájuk...Be kell valljam, szív-melengető érzés....

(Amúgy épp az előbb eszegettem meg a képen látható olívás camembert szeleteket. "Mert megérdemeltem" - ma annyit intéztem/dolgoztam - kijárt nekem ez a jutalom.)



Képek:
https://www.grandegusto.hu/Gouda-fiatal-6-8-het
http://mozgoboltgyor.hu/Edami-500g

2 megjegyzés:

  1. Nagy sajtimádó vagyok én is. Ezt a hármat is nagyon szeretem, meg a Fetát és a Cheddart és a Trappistát, a Mackó sajtot, de nem sorolom tovább, mert olyan vagyok, mint Gombóc Artúr, csak én nem a csokit, hanem a sajtot szeretem. :)

    VálaszTörlés
  2. A Cheddart nem ismerem, de a Mackó és a Trappista az elmúlt évtizedek sorén nagyon sokat romlott.Én még emlékszem a sajtgyárból ajándékba kapott Trappistára - hát az mennyei volt. És a Mackó is más volt, azt már nem is mondom, hogy egy kicsit nagyobb is...
    De hát ez a jövő útja, keddről szerdára az 50 dekás Rama csak 40 deka lesz....és sorolhatnám - Ja, és ugyanannyiért, vagy még magasabb árért....

    VálaszTörlés