2021. augusztus 21., szombat

Mi jön még ?

https://www.hellovidek.hu/a-honap-meze/2021/07/20/katasztrofalis-helyzetben-a-magyar-meheszek-hogy-lesz-igy-a-boltokban-mez

https://www.hellovidek.hu/a-honap-meze/2021/08/11/egekben-a-fajtamezek-ara-a-boltokban-es-a-piacokon-elfagyott-az-akac-elegett-a-hars

Szomorú hírek. Már így is elég drága volt a méz - s ha most még a fenti cikkekben írt gondokra is hivatkozni lehet - akkor már nem tudom, mennyibe fog kerülni...

Én még tavasszal betároltam - de egyszer minden tartalék elfogy...

Csak apró-betűs megjegyzés: én nem tudom miért, meglehet a korom velejárója, de egyre gyakrabban aggódom a "holnap" miatt. Minden tekintetben. Vagy nem kellene néznem tévét, olvasnom újságot és használni netet ? - és máris könnyebb lenne az életem ? 


2 megjegyzés:

  1. Katasztrófális a helyzet, tőlem, már hallhattad. Most már nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül a méz, hanem, hogy van-e. Töredékére csökkent a méztermés az utóbbi években, köszönhetően a szélsőséges időjárásnak, a vegyszereknek, és a felszaporodott kártevőknek. (Egyébként a termelők most is csak áron alul tudják eladni, árat a boltok emelnek, ezért mézet csak termelőtől érdemes venni.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy emlékszem írtam valahol, hogy idén nyáron a kertembe szinte nem jöttek méhek, darazsak, lepkék. Ijesztő. Azt ugyan nem sajnálom, de legyek se nagyon szálltak a macskakajára - mint régebben...
      Nem lehet ez véletlen, egészen biztos előjel - de nem tudom, figyelünk-e rá eléggé ?

      Törlés