2022. január 11., kedd

Kelkáposzta töltve-rántva

Egy kis változatosság. Szálljak csak le az űrből a konyhaasztal mellé.....

Szeretem a kelkáposztát. Főzeléknek is, frankfurti levesnek is  már máskor is csináltam, de mert régen ettem, most újra sorra került a rántott-töltött változat:

Tehát a nagy kel-levelek erét kivágom, forró vízben cseppet megpuhítom, kiszedem, lecsöpögtetem. Egyesével tálcára téve, hosszában félbe hajtva nyugodtan le is fagyasztható és bármikor előkapható. (Reggeltől délig felolvad annyira, hogy tölthető legyen.) 

Aztán a félbehajtott levelekre jó esetben egy ujjnyi sonkás felvágottat esetleg sajtot teszek, de csak úgy magában (összegöngyölgetve, panírozva)   is igen finom.
Ezután felcsavarom, egy fogpiszkálóval rögzítem, és panírozom. Ha marad tojás a panírozás után, abba kevés morzsát és jó sok magot (len és szezám) teszek, majd pomposnak azt is kisütöm, a kelkáposzta tekercsekkel együtt.
Én még nem ettem hozzá salátát, de pl. fejes, vagy akár uborkasalátával is el tudom képzelni. Egyszer kevés vegetás tejfölt csepegtettem a tetejére, azzal se volt rossz.
Próbáljátok ki, biztos vagyok benne, ízleni fog !









4 megjegyzés:

  1. Finom lehet töltve is még úgy nem próbáltam csak simán rántva! Váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
  2. Én eddig csak rakottan és főzelék formájában csináltam. Ki kell próbálnom ezt is! :) Finom lehet. :)

    VálaszTörlés