2022. január 8., szombat

1942. január 8. Zseni született

Végtelenül tiszteltem, csodáltam tudását, ahol és amikor csak lehetett megnéztem a vele készült filmeket előadásokat. Csak két könyvét olvastam. "Az idő rövid története" és "A világegyetem dióhéjban". Nem is tudom, miért nem kerestem a többit, most látom, milyen sok könyve jelent meg magyarul is...Talán az volt az ok, hogy elkezdtem járni a csillagvizsgálóba, előadásokat hallgatni. Bár talán még inkább az, hogy a televízióban lehetett már látni a csillagászattal és hasonló témákkal foglalkozó filmeket, ill. a neten is lehetett ilyesmit találni és ezeket néztem inkább...        

Ma lenne 80 éves. Még az is lehet, hogy a "csillagos ég felé" ő fordította valójában a szemem...Mert nagyon sokáig az égbolt dolgaival semennyit se foglalkoztam. Van, szép - és kész. És akkor egyszer csak elkezdett érdekelni...és ez az érdeklődés a végtelen világmindenség felé máig megvan, amiért hálás vagyok a Sorsnak. Vagy Hawkingnak....

https://hu.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking

(Itt olvasd el a szöveg vége felé az "Érdekességek"-et...)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése