2022. január 2., vasárnap

Évkezdés...

Mutattam már, amikor bimbósan előbújt, de most teljes pompában virít... A neve ugyan  vészt jósló "fekete hunyor" - de mégis, ahányszor ránézek, örömöt  jelent (legalábbis számomra) - ez a kicsi, télen nyíló virág... 

"A fekete hunyor az Alpokban elterjedt 1800 m magasságig, világos hegyi erdőkben, cserjésekben, köves lejtőkön és mélyedésekben, fenyő- és bükkerdőkben egyaránt előfordul. A H. niger niger alfaj a természetben általában a hegyvidéki területeken, Svájcban, Dél-Németországban, Ausztriában, Szlovéniában, Horvátországban és Észak-Olaszországban fordul elő. A Helleborus niger macranthus csak Észak-Olaszországban és a vele szomszédos szlovén részeken található meg vadonélő formában." https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_hunyor
Amióta meg ezt a leírást és benne "Szlovéniá"- t felfedeztem, csak még jobban szeretem.... 😊



Induljon vele és örömmel az új évem...!

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Tudod Katalin én az egyszerű kis virágokat sokkal jobban szeretem az egzotikus, vagy túl "hivalkodó" virágoknál - és ez (szerintem) egy nagyon kedves kis virág... A zöld változatából, az illatos hunyorból itt a Mecseken sok van.

      Törlés