2022. január 22., szombat

...zúzmara lepi be a fákat...

...igen, zúzmara, vagyis leginkább hó. Az éjjel esni kezdett. Tudom én, hogy január van - de hiányzott a csudának. Most aztán "vesztegzár"....

Ilyen lett ma reggelre az udvar....


Szabó T. Anna: Zúzmara

Zúzmara lepi be a fákat,
a kertet, a köveket, az ösvényt.
Zúzmara lepi be a dőlt füvek élét,
csikorog a csizma.

Belepik a tiszafa bozontját,
belepik a zúzmaraszőrök,
belepik a drótokat, a kerítés sodronya
csupa puha szálka.

Csend van, a ködnek ütődnek
a tompa zajocskák,
alszanak a madarak, csipkepalota ma
az otthonuk, ágyuk

az ezüstszínű baldachinok közt
mesebelit álmodik a feketecinke.


Sajnos nálam csak nagyon kevés cinke, vagy ki tudja milyen madár jár...Alig fogynak a madárgolyók  :-(




6 megjegyzés:

  1. Itt már olvadozik, de amíg teljesen el nem olvad, én is a lakásban üldögélek. Félek nagyon egy esetleges eleséstől. Ebben a korban könnyen törnek a csontok.
    Említettem, hogy unokám Finnországban tanul, képzeld, nem is kellett Lappföldig mennie, ott a városban (Jyväskylä ejtsd:Jüveszküle) is látott északi fényt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Du. 1/4 3. Elállt a havazás, kisütött a Nap, olvad a hó...Nem bánnám ha holnapra eltűnne vagy hétfőre...Még akkor is, ha tudom, nagyon kellene a csapadék is, a hideg is. Rákerestem Jyväskylä -re - így a térképen nézve nincs is olyan "nagyon messze". Jó nekik, hogy láthatják.

      Törlés
  2. Szép hó fogadott téged ma reggel 😊. Nálunk is esett, de mire le akartam fényképezni, már elolvadt. Fújta a szél is, így ma mi sem tettük ki a lábunkat a lakástól. Én is nagyon félek hogy elesek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem sokunk félelme ez az elesés...Tavaly két ismerősöm "halt bele" combnyak-törésbe....Szerencsére mostanra (du. 5 óra) a zöme elolvadt és azt hiszem nem fog esni több...

      Törlés
  3. Kéméndre délben értem ki, de már szinte semmi nem volt. Így nem volt mit ellapátolni... Nagyon gyorsan elolvadt a napsütésben, meg arrafelé nem is esett sok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ott engem nem zavart volna... :-)
      Mindig csak ott szeretnék száraz utat, amerre én járok....

      Törlés