2011. július 24., vasárnap

Mára ez (a harmadik bejegyzés !)

A cím nem véletlen, akit érdekel, görgessen kicsit visszafelé is.



Pécsi Galéria

Olvastam, hogy a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar Doktori Iskolája hallgatóinak éves DLA * kiállítása van most a Pécsi Galériában.

Különösebb hozzáfűzni-valóm a képekhez nincs. Ismét (szokás szerint) az első három helyen szerepelnek azok, melyek nekem  különösen tetszettek.
Meglepetés volt számomra, hogy a kiállító tér végén „Pince galéria” felirat szerepelt, (amit eddig én még nem láttam), s amikor megkérdeztem, le lehet-e menni, „Igen” volt a válasz. Lent néhány (szerintem) semmirekellő, ócska fotó voltak csak felaggatva  egy spárgára, de tényleg olyan gyenge dolgok, hogy egyszerűen nem is értem, ki az, aki az ilyesmit művészi alkotásnak minősíti ? A hosszú pince egyébként tök üres volt, a legvégében szomorkodott egy törött villanyoszlop-darab. Rákötve egy boci-csengő és mindenféle elektromos madzagok. A kiállítási kísérő szerint, az „alkotás” eredetileg kolompolt, amikor valaki megállt előtt. Hát mostanra „kifáradt…meg se mozdult.
250.- et azért a többi kép megért…
*  A DLA az angol „Doctor of Liberal Arts” vagy a latin „Doctor Liberalium Artium” (a szabad művészetek doktora) rövidítése, a PhD megfelelője a művészeti képzésben. Ez a tudományos fokozat csak a művészeti képzés területén szerezhető meg.


 Farkas Adrienn képei
 Lenkey Tóth Péter képe














 (A férfi arckép ilyen apró mozaikokból áll össze)






 

Kiállító művészek:
Bakos András, Bodonyi József, Bóna Ottó, Boros Miklós János, Farkas Adrienn Edina, Hack Ferenc, Kocsis Zsuzsa,Krisztián Sándor, Lenkey-Tóth Péter, Márton Enikő, Nagy Otília,
Oravecz Viktória, Örményi Ákos, Páll Tibor Krisztián, Simon Edina, Szentgróti Dávid, Szigeti Gábor Csongor, Tóth Attila, Tóth Miklós, Tóth Zsuzsa

(Megjegyzés: A kiállítás július 24-ig van/volt csak nyitva.)



5 megjegyzés:

  1. A "mozaikos" képhez ( bár régi a cikk)
    Mozaikkép
    (katt' a képre és nagyítás!)
    Program : T.de France= Párizs!
    (remélem sép álmaim is lesznek)
    Úgy emlékszem, a Galéria honlapján van egy térkép?- és mintha ott láttam volna azt a "pincét!"- (bár nem jártam benne) Persze,pontosítandó.

    VálaszTörlés
  2. Savanyúcukor
    Mozaikkép

    (Perelman nem vette át az egymillió dolláros díjat )

    VálaszTörlés
  3. alaprajz

    Mejegyzem mentél volna vasárnap, állítólag akkor ingyenes. :-)

    VálaszTörlés
  4. A színes fák a legszebbek, a nonfiguratívból pedig a locsolókannás tetszik.
    Köszönöm a tárlat vezetést, a pincébe a hét elején a 30 fokban lett volna jó, bizonyára ott hűvösebb volt.

    VálaszTörlés