2011. július 10., vasárnap

Légyfüggöny gubanc


Tovább „legyeskedek”. Ha tegnapelőtt a kukoricalégyről meséltem, ma másikról esik szó….

Vannak gyenge pillanataim, és vásárolok olyasmit, amire nincs túl nagy szükség. Szóval vettem egy – szerintem -  nagyon szép kék selyem zsinórfüggönyt (légyfüggönyt), ami állítólag megakadályozná, hogy a lakásba a legyek bejöhessenek. Persze lehet, hogy megakadályozza, de néha mégis a szobában döng a dög, és ha nem az ajtón, hát akkor az ablakon jött be…Ott nincs légyfüggöny, csak „normális”.

Mellesleg nem tudom, miképp találják meg azt a pillanatot, amikor a szél picurkát fellebbenti a függönyt s ők a résen azonnal bezúghatnak. Utálom ezeket a legyeket, mert a véletlenül elől maradt macskakajára rászállva, azonnal beköpik és akkor dobhatom ki az egészet. Nem mondanám, hogy túl gyakran, de előfordult már, hogy enni kaptak a macskák, én meg leültem a gép elé és mikor felkaptam a fejem az intenzív zümmögésre, már késő volt. Épp (micsoda véletlen) aznap hagyott egy kis ételt a tányérkáján a macska, épp aznap nem tettem el időben és épp aznap arra járt egy légy. Hát ennyit a véletlenekről, meg a legyekről, no meg a légyfüggöny hasznosságáról.

Szóval vettem ezt a függönyt (1600-ért) és használtam is, egészen addig, amíg a lakásom szétverésére sor nem került. Akkor a tartó-rúdját leakasztva, óvatosan feltekertem és beállítottam egy sarokba. Nagy hiba volt. Tán ha fektetve tárolom, nem történik meg  a baj – de sajnos így megtörtént…Most, amikor vissza akartam tenni a helyére, az egész totálisan össze volt gubancolódva, és bár küzdöttem (sőt tán még teszek is majd rá néhány kísérletet) de úgy látszik, nem sikerül kibogoznom.
Ha valakinek lenne ilyen, s ha valami okból le kell vennie a helyéről, bánjon vele nagyon óvatosan ! Én nem is értem, miképp  maradt ez a függöny az első hosszú útján (Kínától Magyarországig) olyan gubanc-mentes, mint amilyennek megvettem…

(Megjegyzés: a szekrényemen sajnos nem látszanak elég jól/élesen azok a csodás szivárvány-foltocskák, melyeket az ablakomban függő csiszolt kis kristálygömb varázsol – nagy örömömre - délutánonként  a szobámba.)




7 megjegyzés:

  1. Bár túlzottan nem szeretem, ( sem méretét, sem árát nem tudom) de létezik az a "szúnyogháló-féle"- amit ollóval méretre tudnál vágni és (valahogy/valamivel) oda lehet ragasztani az ablakba.
    Nekünk olyan csak a fürdőszoba ablakon van,- de ne bonyolítsam.
    Úgy emlékszem, T***O-ban is kapható ?- stb.
    Ennyit,- mert kint "dolgozunk" a "szabadban"... remélem már nem sokáig... ( nem titok !- retro- rácsos gyermekágy (?) (vagy 35 éves) munkálatai....

    VálaszTörlés
  2. (vasárnap) Pécs / 16.30.óra +37,1 C°(...)

    VálaszTörlés
  3. Nálam mindenhol szúnyogháló van/erkélyajtón is -ki-becsukható/ és eredményes!
    Nekem a karácsonyfaégők tudnak kibonhatatlanul összegabalyodni,Mőbius csomó módjára
    Jó kiságy barkácsolást @X!

    VálaszTörlés
  4. hétfő - az utókornak
    Hőségrekordok
    Most végeztem a locsolással,- mocskos feketerigók bizonyos virágokat "kikapartak!" - stb.
    Na, nem többet.
    Micsoda szerencse!
    Találtam egy Steffl-t ! - a hűtőben.
    04 órakor a kezdet +23C°- tényközlés.

    VálaszTörlés
  5. Ez jó kis munkaterápia lesz amíg kigubancolod!:-)))

    VálaszTörlés
  6. Be kell fonni, vagy kartonra tekerni és rögzíteni! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hja, késő bánat (tanács) eb gondolat. Már kitettem a kukásoknak. bajlódik vele a fene....

      Törlés