2011. július 30., szombat

Milyen érzés megöregedni ?

Tudom, látom, kering ez a szöveg a neten másutt is. Én nem ismertem, ma kaptam  „délim”-től, s mivel sok igazságot érzek benne, már miért ne másolhatnám én is be a blogomba ?
Elolvasni nem kötelező.

Megfontolandó szavak az öregségről

Egy nap, egy fiatal barátnőm azt kérdezte tőlem, milyen érzés megöregedni ?
Meghökkentem kérdésén, mert én sosem gondoltam arra, hogy én öreg lennék.
Az ifjú hölgy, látván reakciómat, rögtön zavarba jött, de megmagyaráztam
neki, hogy számomra ez egy érdekes kérdés, elgondolkodom rajta és majd
később válaszolok neki.

Végülis úgy döntöttem, hogy az öregség egy ajándék.

Tulajdonképpen életemben most lehetek először az, aki mindig is szerettem
volna lenni.  Persze, nem a testem!  Időnként én is kétségbeesem a
ráncaim, a táskás szemem, a megereszkedett fenekem miatt. És gyakran
meghökkenek azon az öreg nőn, aki visszanéz rám a tükörből /aki pont úgy
néz ki, mint az anyám/, de nem sokáig gyötrődöm ezek felett.

Sosem cserélném el az én nagyszerű életemet, a szerető családomat, az én
csodálatos barátaimat  a kevésbé ősz hajért vagy egy feszes hasért.
Ahogy korosodtam, egyre kedvesebb lettem a magam számára és kevésbé
kritikus magammal szemben. A saját barátommá váltam. Nem tolom le magam,
ha több süteményt eszem a kelleténél, vagy nem vetem be az ágyat, vagy
megveszem azt a virágtartót az erkélyre, amire semmi szükség nincs, de
jól néz ki. Felhatalmazva érzem magam, hogy élvezkedjek, hogy rendetlen 
  legyek, hogy extravagáns legyek.

Annyiszor megéltem, hogy legkedvesebb barátaim idő előtt elmennek;
mielőtt még megérték volna azt a szabadságot, amit az öregség hoz
magával.

Ki törődik azzal, hogy hajnali 4 -ig olvasok, vagy játszom a computeren?
Táncolhatok a régi muzsikára, ha úgy tartja a kedvem és sírhatok a régi
szerelem emlékén.....és meg is teszem.

Sétálok a vízparton egy olyan fürdőruhában, amiben kidomborodnak a
testrészeim, és önfeledten vetem bele magam a hullámokba, ha jól esik, és
nem törődöm a motorcsónakokból rám vetett sajnálkozó pillantásokkal.
Ők is lesznek öregek.
Tudom, persze, azt is, hogy időnként feledékeny vagyok. És hát van is
néha mit, elfelejteni az életből. De azért a legfontosabb dolgokra
emlékszem.

Hát igen, életem során azért megtört néhányszor a szívem. Hogyne tört
volna meg, amikor elveszítesz valakit, akit szerettél, amikor egy gyerek
szenved, vagy elüti a cicádat egy autó?  De a megtört szív az, ami erőt
ad és megértést és részvétet kelt.  Egy olyan szív, mely sosem
szenvedett, érzéketlen maradt minden iránt, az sosem fog örömöt érezni a
tökéletlenség felett.

Én nagyon boldog vagyok, hogy elég soká éltem ahhoz, hogy megőszülhessek,
hogy a fiatalos nevetésem mély ráncokat mart az arcomra. Oly sokan
vannak, akik soha nem nevettek és oly sokan, akik nem érték meg, hogy ősz
hajszálaik legyenek.
Ahogy múlnak az évek, úgy egyre könnyebb pozitívnak lenni.  Egyre kevesebbet
kell törődni azzal, mit gondolnak mások.  Én nem teszek fel magamnak se
kérdéseket. Ráadásul fenntartom magamnak a jogot, hogy ne legyen igazam.

Nos, válaszolva ifjú barátnőm kérdésére, elmondhatom, hogy nem bánom,
hogy öregszem. Szabaddá tesz. Szeretem azt, akivé váltam.  Nem akarok
örökké élni, de amíg itt vagyok, nem fecsérlem olyanra az időmet, mint,
hogy mi lett volna ha... vagy azon izgassam magam, mi lesz majd.  És
minden áldott nap eszem édességet /már ha kedvem van hozzá/.

Mindig mosolyogj és a szívből fakadó igaz barátságokra nagyon vigyázz!

/Ismeretlen szerző, angolból fordítása és ajánlom kor- és kórtársaimnak./

És ajánlom még, hogy mindig nevessetek a saját hülyeségeiteken, mert a
nevetés az élet legnagyobb adománya és a kínaiak szerint erősíti az
immunrendszert is.

 A kép nem tudom honnan való, régóta őrizgetem, nem írtam fel a helyét...

4 megjegyzés:

  1. Még nem olvastam ezt máshol, de nagyon tetszett. A múltkor amikor azt írtam, hogy "már nem kell ötven évre tervezni", valami hasonlót éreztem. Felszabadít a gondolat, hogy ahogy múlnak az évek egyre kevesebb a kötelezettségem, és élhetek csak úgy kőbe vésett tervek nélkül. Lehet, hogy úgy van ahogy menetszél írta a múlkor nekem, "mégcsak most jön a java..." :) Szép napot Neked. :)

    VálaszTörlés
  2. Fiatalasszony koromban szeretett
    anyósom egyszer azt mondta:
    -Örülök, hogy megöregedtem.
    Nyugodtabb,felszabadultabb lettem.-
    Akkor ezt furcsállottam.
    Most már megértem.
    Nekem is elmúltak a megfelelési
    kényszereim.
    Jó, hogy olvashattam ezt az
    írást. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. "Érdekes egybeesés" - mert szombat reggel valami ilyesmiről beszélgettem magam is a kis boltban. (Mondja az eladónő,ki kb. gyerekem lehetne...bár nem egy panaszkodós fajta!) -"Testi fájdalmai felerősödtek"- stb. Mondtam , hogy én is épp' elég sza**l vagyok! (voltam)- Mire kb. azt válaszolta, hogy az csak természetes!(?)- mert egy "70 éves öregember vagyok!" - (pontatlan adat részéről...)- bár lényegtelen.
    Na, mindegy. Amúgy sem tudnám az egész beszélgetést felidézni.
    A témához : (nem tudom,ki-hogy' van vele)- talán az is gond (?) - hogy az ember önmagát minden nap látja a tükörben, viszont ismerőseit egyre ritkábban. Így aztán egy-egy találkozáskor "kegyeleti okokból" (?) elhallgatja az ember, hogy mások de sza**l néznek ki! - miközben minden bizonnyal ők is valami hasonlóra gondolhatnak ?
    Na, ennyit. (Valahogy tegnap sem érződött ez túl jó témának... ma reggelre sem lett könnyebb.)

    VálaszTörlés
  4. Volt már olyan esetem,hogy ugyan háttal álltam valahol-valakinek-
    és beszélgettem - megveregette a vállam mondván a hangodról megismertelek.Na,gondoltam szerencséje,hogy háttal álltam neki,mert kibuggyant volna belőlem a "humor".De azért az is valami,ha a hangjáról megismerik az embert:) Nem?

    VálaszTörlés