2023. június 19., hétfő

Ázsiai márványpoloska

Van még egy "bogaras" mesém:

Kinyitottam az ablakot és pont szem-magasságban valami furcsa kis "csomócskát" vettem észre az egyik vadszőlő levélen. Mivel a fügefámon két éve már találtam büdös-poloska fészket, gyanússá vált azonnal a dolog, a levelet letéptem, majd a rajta lévőket lefényképeztem. Amikor mocorogni kezdtek, az egész bagázst lehúztam a WC-ben. Aztán kerestem csak rá, hogy pontosan kik is lettek az "áldozataim" ?

Nos ők voltak, akik már nem szaporodhatnak (legalábbis nálam):

https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81zsiai_m%C3%A1rv%C3%A1nyospoloska


Kicsit közelebbről:


A sok ócsó kínai termékkel őket ingyen, ajándékba kaptuk.....(2013-ban jelentek meg először Magyarországon.)
A neten van egy egyszerűnek tűnő védekezési mód - én még nem próbáltam:
Nem kell más ugyanis a keverékhez, mint ecet, szódabikarbóna és víz. Engedj fél liter langyos vizet egy kézi permetezőbe és keverj bele 1 teáskanál szódabikarbónát és fél kávéskanál ecetet. A permetezővel fújd körbe a nyílászárókat, növényeket. Ezzel a módszerrel hetekig távol tarthatod a poloskákat.
Ki fogom próbálni, ha találok még egy ilyen fészket, vagy csak meglátok egy bogarat a kertemben....




2 megjegyzés:

  1. Undorító a poloska, nem ők rágták meg a növényed leveleit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, a levélrágók a szöcskék bár eddig még csak egyet láttam, az is elrepült, amikor megfenyegettem....Ezek a bogarak, ha felnőttek volna és hagytam volna, a paradicsomomat tették volna tönkre. Amit megszúrnak, megszívnak, az élvezhetetlen....

      Törlés