2023. június 29., csütörtök

Sós uborka

(Mert nem csak bosszantó események történnek  velem/körülöttem...)

Eper, meggy lekvárok készen, pár üveg cseresznye-befőtt is van, már csak a kajszi hiányzik a lekvárok közül. És akkor ma sorra került az uborka. Én az u.n. sós-uborka változatot szeretem, ez a legdermesztőbb télben is pont olyan, mintha most hoztam volna be a nyári nap melegén érlelt kovászosakat. Semmi tartósító nem kell bele, ízesítőnek elég jó sok kapor, fokhagyma, bors és sós víz...

Ez csak a fele mennyiség, a többi még készül...

Idén még szeretnék csalamádét is eltenni, aztán tényleg befejezem az eltevős akciót.....Ja, nem, hát a paradicsom is vissza van még - azt másik polcokon tartom, ott, ahol a szörpök is vannak...Majd legközelebb csinálok egy teljes- kamra-fotót...

Átrendezés előtt....


5 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy előre haladtál ismét ezt a sós uborka eltevést nem ismerem. Apránként azért már én is tettem el lekvárt, de közel nem annyit mint az előző években. Sárgabarack és szilva lekvár azt nem hagyom ki, pár üveg lecsót majd augusztusban és tésztaszószt terveztem .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, a Horváth Ilonában benne van a recept, de ha nincs neked ilyen, és érdekel, szívesen leírom.Én nem is csinálok másikat, csak ezt az egy fajtát szeretem Nekem szilvalekvárom van még tavalyról, lecsót is teszek el, de azt a fagyasztóba.

      Törlés
  2. Nagyon szép a kamrád a sok befőttel, csak gratulálni tudok hozzá. Az uborkáid is nagyon finom lesznek majd a télen, nagyon jól néz ki minden!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Katalin, annyira megszoktam az "önellátást", hogy nekem már - amíg bírom - ez lesz a megoldás. Nem használok konzerveket, a sajátjaimban nincs tartósító - valahogy megnyugtatóbbnak érzem....

      Törlés