2023. június 20., kedd

Kis kiruccanás - "külföldre"

Össze kellett kapargatnom az emlékezetemet, hogy mikor is jártam utoljára külföldön - olyan régen volt. A boldog béke-idők-beli, évenkénti Szlovéniába járás korszaka mindörökre elmúlt....
Nos, igen, utoljára 2010-ben voltam a Júlia Alpoknál és 2017-ben Dobronakon, ami közel van hozzám, de mégis Szlovénia....
Ahol most jártam, az Horvátország, Donji Miholjac és tényleg csak "macskaugrásra" van Pécstől - háromnegyed órás autó-út.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Als%C3%B3miholj%C3%A1c




A hídról annyit érdemes tudni, hogy a II.vh-ban az öreg hidat szétbombázták és csak 1974-ben épült újra....
Egy kisebb vásárlási ügy lebonyolítása végett mentünk, nem terveztünk hosszabb időt eltölteni - de ha nem hagyom itthon a fényképezőmet, akkor azért legalább néhány kép készült volna... A feledékenységem miatt most viszont kénytelen vagyok a netről leszedett fotókat használni...


Donji Miholjac - belvárosa (Készítette: Szajci - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36032508)
Nem sok időt töltöttünk itt és igazán érdekes, szép fotózásra kívánkozó helyszínt - a kastély kivételével - nem is láttam. Igaz, a kastély előtti park szép, rendezett, hatalmas fái kellemes, hűs árnyékot adtak a meleg délutánon.


Légifotó a felújított kastélyról

Ha esetleg valakit érdekelne a kastély története, itt olvashat róla:https://bagyinszki.eu/archives/1583 - igaz ez 2011-es ismertető, azóta rendbe hozták.
Hazafelé megálltunk az egyik harkányi fagyizónál, és hatalmas adag, nagyon finom fagyival koronáztuk meg a kellemes délutáni kirándulást.
Jó volt.


5 megjegyzés:

  1. Szép kirándulás lehetett, ha csak rövid volt és vásárlással egybekötött. A kastély nagyon jól néz ki, biztos jól éreztétek magatokat.
    A fagyi ára még megfizethető volt ? 😊 Itt felénk 1 gombóc már 450-550 ft , száz éve nem is vettünk már ilyet, csak bolti dobozosat. Azt érdemes, főleg ha akció van rá. És persze néha én is csinálok itthon 😋.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amennyit láttam a városkából - az a főtéri rész nekem tetszett. A fagyi pontosan 500/gombóc volt...és bevallom, én nem emlékszem rá, mikor vettem ilyen "nyalós" fagyit. Ha egyáltalán veszek - mert ennek is felment az ára - akkor én is dobozosat szoktam - amikor akciós.....

      Törlés
  2. Látod, tőlünk nem is kell messze menni, hogy külföldre érjünk. Szép hely lehet. Azért kíváncsi lennék, ott mennyibe kerül a fagyi. Hazánkban tavaly óta nagyon sokat emelkedett az ára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem sok időt töltöttünk ott, jóformán semmit se láttam belőle, viszont a történelme érdekes, és érdemes elolvasni a wiki ismertetőjét : https://hu.wikipedia.org/wiki/Als%C3%B3miholj%C3%A1c
      A fagyi árát sem néztem meg, de gyanítom, ott se olcsó....

      Törlés
  3. Egy kicsit kikapcsolódtál legalább jó lehetett ! Nálam is előnyt élvez a bolti dobozos fagyi!

    VálaszTörlés