2023. június 30., péntek

Ma eljutottam....

... ahhoz a gondolathoz, hogy kb. elég volt a hétköznapok gondjaiból. Ami most kezd itt körülöttem kialakulni, az élet nap mint nap dob elém témákat, melyekbe belebotlok, mi több, összegabalyodik a lábam és hasra-esem tőle.

Jó, ezt csak olyan képletesen mondtam...

De valami nagyon rossz érzés kezd kialakulni bennem, szinte naponta kérdezem a Nagymamámat, aki már vagy 30 éve halott, hogy 80 éves kora körül ő is ennyire idegennek, félelmetesnek, zavarónak érezte a körülötte lévő világot ? És a világba magamat is beleértem. Netán én is a beszédemmel, életem eseményeinek mesélésével idegenné váltam ? Nem értette, miről beszélek és mit miért mondok, teszek ?

Tipikusan öregségi tünet-e az, amit én most érzek -(szerintem az) - de akár az, akár nem, rossz érzés. Butának, tehetetlennek, nevetségesnek, gyenge elméjűnek érzem magamat, mert egyre több olyasmit vet elém az élet, amit nem értek, aminek a megoldására képtelen vagyok rájönni, ami annyira, de annyira idegen tőlem, hogy már ettől egy teljesen más világban kezdem érezni magamat. És vannak dolgok, melyeket "ügyesen eltitkolt" kényszernek érzek, s nap mint nap a Huxley: Szép új világ c. könyvében olvasottak jutnak eszembe. (Olvasd csak el, ha még nem tetted....)

Egyik álmatlan éjszakámon el is gondolkodtam, hogy alapjában irigylem a gazdag németeket...Láttam róluk egy filmet régebben. Amikor elértek egy bizonyos kort, mindenüket eladták és a pénzen "helyet vettek" egy távol-keleti szigeten (már nem emlékszem a helyszínre) - és ott egy pici lakásban éldegéltek életük hátralévő részében. Gondjuk nem volt semmire. Volt takarítónő, főztek és mostak rájuk, programokat szerveztek nekik, ha akartak mentek, tették, amit ajánlottak, ha akartak, akkor otthon maradtak. És mindeközben csak egy évszak volt ott - olyan setavasz-senyár. 

Nem tudom hol volt ez. Valami távoli vidéken - nagyon  messze ide - de az utóbbi időben sokszor eszembe jut, hogy kezdek oda vágyódni. Elegem van mindenből itt, és ha mérlegre teszem mit veszítek és mit nyerek, akkor azt hiszem nem lenne rossz, ha oda költözhetnék.

Pl:  https://lanioluhalehi.com/     vagy

https://www.regency-pacific.com/senior-living/hi/kailua-kona/regency-at-hualalai/



Na, jó reggelt....felébredtem ám.... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése