2020. október 11., vasárnap

Csak úgy....séta, képek

Volt elintéznivalóm – egy fotó készítése - a székesegyházban – és emiatt aztán gyalog sétáltam be a belvárosba ismét.

Most más útvonalon, mint legutóbb, élvezve a valószínű utolsó szép, meleg őszi napot. Természetesen a fényképezőm velem volt – készült pár kép. A mai napra emlékeztetve magamat, beteszek ide néhányat:

                                         Ágoston téri templom



Kisflórián tér sarkán  a hajdani Halásztanya vendéglő (ma Bohemia sörkonyha...)


Egy elhagyott ház a Bástya utcában, érdekes kapuval


                 Mária utca 45. szépen karbantartott régi ház 


           Mária utca 43. belül a lépcsőháza csodás Zsolnay csempékkel borított






                                     Sétatér  k-i szárny felújított kapu


                        Ide kerültek a régi apostolok a Papnöveldéből


                              A tér most nagyon rendbe lett téve 
                    (nem csináltam közelit, de teljesen újra van kövezve...)


                                                Csontváry


                                                      Kodály



                        A zárda templom is megújult (legalábbis kívülről)

 

6 megjegyzés:

  1. Szépek a képeid, kellemes séta lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra gondoltam, ki kell használni a valószínű utolsó langyos napokat. Csak csak jön a hűvösebb ősz...

      Törlés
  2. Jó kis őszbúcsúztató séta, szép fotókkal. Mi 2016-ban barangoltunk Baranyában, egy teljes napot töltöttünk el Pécsett. Akkor is munkálatok folytak a székesegyház körül, nem is tudtam ott fotózni. (Még nem is raktam fel a blogra a pécsi fotókat, talán majd a közeljövőben.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy láttam, most talán végére értek a székesegyház körüli felújítási munkálatoknak, bár bent a templom egy része még fel van állványozva. Várom a képeket !

      Törlés
  3. Szép helyek, jó fotók! Gyönyörű lett a tér végre, rendezett! Az a Bástya u.-i kapu nagyon érdekes a tornyokkal! Nem egészen értem belül a 3 tornyot..., de sok mindent nem értek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A torony témán én is gondolkodtam - lehet, hogy nem Pécs jelképe akart lenni. Ezen a címen Borza és Társai Építész Iroda van bejelentve.

      Törlés