2020. október 22., csütörtök

Gyükés még egyszer

Az arany-ősznek azt hiszem hamarosan vége. Gyorsan megpróbálom kihasználni a lehetőséget, ma is jártam egy nagyot. Mivel tegnap a Gyükésem alsó útját kihagytam, gondoltam, ma arra megyek. Ám már az út elején találkoztam egy kedves régi-régi kutyás ismerőssel, - már új kutyával jött - a Nandó, az öreg harcos is átköltözött az égi mezőkre... Inkább őket kísértem körbe. Aztán miután elbúcsúztunk, még korainak tartottam az időt és megtettem másodszor is a rét körüli utat. Nem bántam meg. Megint készült egy csomó fotó. Szomorúan állapítottam meg, hogy a kis patakban most már a felső végén sincs egyetlen csepp víz se. Jutott eszembe, vajon hol isznak azok az állatok, akiknek a lábnyomával tele a sáros út ? Nem tudom... De biztos megoldják valahogy...

Nos, pár kép a ma készültek közül: 

            Meglepődtem, mert nem tudtam, hogy ide kitelepült egy méhész.                                         Rengeteg méh dongott a ház körül.



Ezeket a kucsmagombákat meg még négy másikat az utam elején találtam, nem akartam leszedni, mert ez igazán csak frissen élvezhető - akkor viszont (szerintem) az egyik legfinomabb gomba. A fölső képen látható már el is pusztult, nagyon rövid életűek ezek.

                                                 Napozó szöcske


                             Ez az undormányos poloska mindenütt ott van....

              Emlékszik valaki a tavasszal mutatott kónya vicsorgóra ? 

                      Nos e fa tövében nőtt...Most semmi nyoma...


          A teljesen kiszáradt, befüvesedett patakmeder. Rég nem folyt itt víz.


                                 2012: Lilike itt bokáig állt a vízben....


                                       Az utam egy részlete...


              

A Nap lassan elbújik a hegy mögött. Az ezüstnyár így is világít. 


                        Nem bántam meg, hogy elmentem....




4 megjegyzés:

  1. Szép hely lehet ez a Gyükés - vagy legalábbis a szép részeit megmutattad.
    Egyébként tényleg ijesztő a szárazság és jó lenne ha legalább havas telünk lenne.(Kati)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régi szerelem nálam ez a gyükési rét. Több, mint két évtizedig naponta jártam oda a kutyáimmal. A telet nem mondanám, hogy különösebben várom, mert a csapadék ugyan kellene, de a fagy miatti félelem viszont nem hiányzik.

      Törlés
  2. Jól tetted, hogy elmentél! Nagyon szép színeket találtál!:)
    Bizony, felénk is hordják a méheket, itt-ott látni a mezőn! Nem települ ki, csak odahúzza az autójával a mobil méhészetét és kijár itatni. Aztán odébb húzza, oda, ahol még mindig van virágzás! Kevés a méz.
    Köszi, Gyükésből már egész jól állunk!;) Holnap is menj, bármerre, abból csak jó sülhet ki!:)

    Komoly szárazság van felénk is, locsolni kéne a kis fenyőket, de egyelőre reménykedünk, hogy lesz eső - jósolták.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap ugyan elmaradt a séta, viszont volt barátnős ebéd és duma-délután.
      Nagyon jó volt az is :-)

      Törlés