2020. október 10., szombat

Szombat kora hajnalban

A   haló  (magyarul napudvar, holdudvar)  a Nap vagy a Hold körül megjelenő optikai jelenség. Több típusa létezik, azonban mindet a 8–12 km magasban képződő fátyol és pehelyfelhőkben levő jégkristályok okozzák a felső troposzférában.

Nos, ezt láttam én ma hajnali ötkor :


 Nem ez nem az én fotóm, de csodaszép a jelenség.

A képet innen hoztam: 

http://legkoroptika.hu/gyakorihalojelensegek

Azt is elfelejtettem megírni, hogy 2 nappal ezelőtt, a Drakonida rajból hármat is volt szerencsém látni kb. 3/4 órai ég-bámulás alatt. Ebből az egyik különös volt, kénes-sárga és majd az egész eget átrohanta fölöttem....

Az égre nézve én még soha nem csalódtam....és igencsak jóleső (picit büszke) érzéssel bámulok fel mindig a csillagok felé, mert a sok ezerből legalább néhánynak a nevét is tudom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése