2020. november 16., hétfő

Vasárnap délután

Több borongós nap után, végre vasárnap dél felé kisütött a nap. Uccu, felkaptam a fényképezőt, be az autóba és ki...ki...ki a szobafogság után. 

Elmentem a mánfai kis templomhoz, majd hazafelé Lapisnak kanyarogtam. Készítettem pár képet és megállapítottem, hogy fél Pécs a Mecseken van. Egyetlen ösvény se volt szinte, ahol ne álltak volna autók. Hát igen, ha más nem, a kijárás és egyebek korlátozása, meg a kötelező maszk-viselés  kikényszeríti az embereket a zöldbe. Őszintén szólva én jobb szerettem, amikor csak az enyém volt a hegy...

Egy jó hírem is van, a Mandulás és a Lapis között teljes útfelújítás történt. Jó volt ezen simán gurulni, de - már amilyen én vagyok - csak csak eszembe jutott, hogy a város és egyéb Mecsek-oldali utcák szörnyű állapotban vannak. Kinek, miért jutott eszébe PONT EZ az útszakasz ? És azt, hogy a házam előtti 1 m2-es gödröt beaszfaltozzák, már egy éve nem tudom elintézni. Jó, na, mindegy, nem tudom én a világot megváltoztatni......Ez van, ezt kell ha nem is szeretni, de elviselni.


Betértem a lapisi erdészeti útra is, a hatalmas farakásokból már csak pár fura jelzésű törzs maradt.... 





Ez a fenti Civertan légifotó, köszönet érte ! Sajnos nem ilyen idilli volt most a helyszín nyüzsögtek az autók, kutyák, emberek...


A mánfai Árpád kori kápolna azért  lett kissé ferde, mert szerettem volna valahogy a sok látogatót "kizárni" a képből....



                                Mire hazaértem, leszállt a köd....



8 megjegyzés:

  1. De jól tetted, hogy elmentél, gyönyörű képeket készítettél! Minden napsütötte percet ki kell használni!
    Ami a Mandulás és Lapis közötti utat illeti, elég sokáig le volt zárva és mindez nem volt jelezve sem Pécs felől, sem Lapis felől. Úgyhogy rákanyarodtál és meglepődve vetted tudomásul, hogy dolgoznak a legények... Fordulhattál vissza, ami nem kis út! Kösz az infót, legalább most tudom, hogy elkészült!:)
    Az egyik lányunk esküvője ebben a kápolnában volt.:) Szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan mondom, én azon gondolkodtam, hogy Lapis közelében(környékén) tán vett valaki egy erdő-darabot és azért javították az utat...A mánfai kis kápolnát szeretem, - ha nincs ott senki. Van valami titokzatos benne (vagy csak én képzelem hozzá?) de ez a dolog csak akkor működik, ha egyedül megyek/vagyok.

      Törlés
  2. Valóban szép az őszi erdő, és a képeid. Csak egy pici pontosítás, nem kápolna ez, hanem templom, sőt az akkori viszonyokhoz képest (minden 10 falu építsen templomot időszakában még kisebbek voltak, de még később is, mint manapság) egy eléggé nagy illetve többször bővített plébániatemplom volt. Legfrissebb hír a templomról itt olvasható: http://baranyaidombsag.ucoz.hu/news/2020-10-24-1676

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, én tényleg mindig csak kis kápolnának emlegettem, mert templomnak elég kicsi.Szomorú, hogy az egyház nem költ rá, pedig ennek a helynek van "forgalma" - még ha nem is misére, de jönnek a látogatók. Sajnos a falunak nincs egy "Bikiendréje"....aki megpróbálná a lehetetlent is....

      Törlés
  3. Azt az utat a nemzeti közútkezelő gondozza, nem a városhoz tartozik tudtommal. Ezért azt újították fel.
    Nálunk már több a kátyú, mint az út : )))))))))))))
    Örülök,hogy sok szépet is láttál! : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy miket tud meg itt az ember.:-) Nem is tudtam, hogy az utat is nemzetileg kezelik. A kérdés viszont továbbra is áll, vajon miért csak egy részét csinálták meg ? Manapság pedig mindenképp ki kell menni a természetbe, hogy valami szépet lásson az ember.

      Törlés
  4. Az éves maradványpénzekből megy, azért csak ennyi készült el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van, és örülnék, ha jövőre is lenne ilyen maradvány, s az út másik felét is elkészítenék/rendbetennék - függetlenül attól, hogy bent a városban is lenne mit csinálni.

      Törlés