2021. szeptember 13., hétfő

Búcsú Marázán


Ha nem is vetekszik a híre Marázának Máriagyűddel, vagy Máriakéménddel, mégiscsak búcsújáró hely. Megemlékezve hajdanvolt csoda-tételekre épült kis kápolnája. (Itt olvashatsz még részleteket: http://baranyaidombsag.ucoz.hu/news/2021-09-08-1832 )

A csodatévő forrás

Minden évben szept. 8-án búcsút, szentmisét tartanak itt. Idén először én is itt voltam ezen - bár már jártam itt, írtam is róla, csak akkor rajtam kívül senki sem volt itt. Nagyon szép hely, őszintén szólva emberek nélkül az igazi, ülni a kis kápolna mellett a padon, hallgatni a vénséges vén, már elvadult szőlővel befutott, sárguló diófák leveleinek zizegését a könnyű szeptemberi szélben... olyan nehéz ezt leírni... ezt érezni, megélni kell. Jó volt, szép volt. 



Jönnek a zarándokok

Nagymama, lánya, unokája...is jött.



A mise után az Önkormányzat megvendégelte a misén résztvevőket, (kb 150-en voltak). Ezt is jó volt látni, mert nem csak idősek (akiktől elég szép teljesítmény a kigyalogolás a hegyre) - de fiatalok, sőt kisgyerekes fiatalok is voltak. Néztem őket és arra gondoltam, jó lehet egy ilyen faluban élni, ahol (mert ezt éreztem) valami összetartja az embereket, akik együtt tudnak imádkozni, falatozni, nevetni és békességben élni.


8 megjegyzés:

  1. Jó ilyet olvasni! :) Elüldögélnék én is azon a padon és hallgatnám az erdő csendjét...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És olyan jó az élet rohanó napjai közül az egyiken szabadságot adni magunknak és "csak úgy" ücsörögni egy ilyen helyen.
      Ajándék.

      Törlés
  2. És ezt átérezni, ajándékként „felfogni tudni“, egy kárpótlás a tovarepült ifjúságért. Egy igazi ajándék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellőképp hálás is vagyok minden ilyen percért. De ezt "megélni" tényleg csak az erdőben, a természetben, s többnyire magányosan lehet.

      Törlés
  3. Valóban egy kis ékszerdoboz ez a szép kápolna itt az erdő mélyén. A Baranyai-dombságban sok kis erdőszéli kápolna van a faluktól távolabb is, de valahogy itt érzem a legnagyobb nyugalmat és lehetőséget a csendes elmélkedésre. Évente egyszer mindig, régebben többször is túráztam erre, akkor mindig hosszabban itt álltam meg egy pihenőre. Valahogy jól esik. És a kápolnabúcsúkon is 10 éve majdnem minden évben ott vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van ennek a helynek valami különös varázsa, talán hogy mindentől távol esik, hogy maximálisan csak a természet veszi körül, hogy itt nincs semmi "pompa" .... Maradjon is ilyen. Jó itt.

      Törlés
  4. Hát nem maradt ilyen, kivágták mellőle az erdőt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://aranyosfodorka.blogspot.com/2021/12/ez-is-elveszett.html
      Végtelenül szomorú vagyok....

      Törlés