2021. szeptember 26., vasárnap

Kikericsek a Mecsekben

Mivel tavaly lemaradtam a kikerics-nyílásról, ma délután bepattantam az autómba és irány Magyaregregy. Vagyis nem pontosan, mert nem kell odáig elmenni, csak az arra vezető úton a hajdani zobáki víztározókig, mert ott, az útnak azon a részén az erdő alja, az út menti rét  telis-tele van most kikericsekkel.

Örömmel fotózgattam őket, igyekeztem nem zavartatni magam az úton szinte megállás nélkül száguldozó és maximális hangerőre felpörgetett motorokkal. Megpróbáltam "kiiktatni" őket az agyamból - bevallom elég nehéz volt. Nem is tudom, miért nem áll itt pár rendőr, rendesen megszedhetnék magukat, mert megállás nélkül büntethetnének közveszélyes gyorshajtásért. (Igaz, ugyanez van a komlói úton is...És rendőrt még ott se láttam soha.)

No de inkább nézzük a virágokat, hiszen olyan gyönyörűek ! 

Hosszúhetény felé menet balról a Kövestető, majd középen a Hármas hegy és a jobb-szélen a Zengő, egy része látszik a szépen növekvő, útmenti cseresznyefasor mögött.   
 
A Hármashegy kezd már színesedni de ez még nem az igazi őszi pompa.


Ez a kedvenc rétem, ahol a legtöbb kikerics található.









Különlegességre is akadtam. Még sosem láttam albínó (=fehér) kikericset.


Bogáncs

Aranyvessző verőköltő poloskákkal (téves nevén suszterbogár)

Seprence

Hazafelé a Mecsek déli lejtőjén ijesztően sok sárguló, elszáradt lombú fát láttam. Tönkrementek az idei szaharai nyárban. Vajon életben maradtak-e ?





Jó volt, örülök, hogy elmentem. Nem fényképeztem, de elhihetitek, megettem a "szokásos" krémesemet a szokásos kis vendéglőben, amiről már írtam, s amit már többször fotóztam - és szokásos módon nagyon jól éreztem itt magam. És mint mindig, elgondolkodtam azon, mi is lett volna velem, ha húszegynéhány évvel ezelőtt végrehajtom azt a tervemet, hogy felszámolom pécsi életemet és Magyaregregyre költözöm. De nem költöztem. Viszont nagyon szívesen jövök mindig ide.

Ez volt az útvonalam:

Jobb oldalon felül, a piros szöveg jelzi a kikericsek helyét.


8 megjegyzés:

  1. Szép virágokat fotózták , örülök hogy kellemes napod volt.Az hogy miért nem költözték oda ne keresd az okát biztos így kellett lennie:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kellemes délután volt.Szeretek itt lenni - ideig-óráig - de azt hiszem városba született embernek egy kis faluba költözés, ráadásul élete delén túl - nem lett volna jó megoldás. Nem bánom, hogy így döntöttem.

      Törlés
  2. Nagyon szépek a kikericsek, az albínó is, és a többi virág is. Mi is nagyon szeretünk virágokat fényképezni a túráink során. Múlt héten mi is láttunk kikericsket, a nagy-szénási kirándulásunk alkalmával, ez lesz a következő bejegyzésem majd a Pisjárók blogomon 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly elkéstem a fotózással,úgy örültem,hogy most sikerült :-)

      Törlés
  3. Szépek a kikericsek. A Baranyai-dombságban is előfordul néhány helyen. Tömegesen Szederkénytől délre a Karasica menti nagy réteken.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt szerencsém látni azt is - írtam többször róla ! Gyönyörű volt. Pl.itt: https://aranyosfodorka.blogspot.com/2019/09/virageso-es-egy-meglepetes.html

      Törlés
  4. Nem irigykedem, de szeretnék én is ilyen kellemes túrákat tenni! :)
    Szép virágaid vannak a réteden.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha itt laknál a közelemben, jövőre elvinnélek. Tényleg csodás ilyenkor ez a rét !

      Törlés