2021. szeptember 15., szerda

Isten nem bottal ver....

Majdnem pontosan egy éve, hogy Okorágon jártam, nagy örömmel látva a vízzel és halakkal teli tavakat, a zöld mezőn legelésző teheneket. 

Most ismét arra vitt utam, és nem akartam hinni a szememnek. Már útközben találkoztunk több helyen is a nagy jégverés "áldozataival":


De amikor Okorágra értünk, akkor döbbentem csak meg igazán. Sajnos a felvételek nem pontosan ugyanarról a helyről készültek, ahol a tavalyiak, de nagyjából megegyezik a helyszín. Ezt láttam:



A fenti képen az Okor csatorna van, mely a tavakat táplálta. Most nem igazán látszik a képen a meder alja, de elhihetitek, egy csepp víz nincs benne....




Az első képen a hatalmas kiszáradt fa a tó túlpartján látszik, s előtte víz van. Most a fa áll elől, de mögötte csak a száraz mederalj látható.


Kb. ugyanaz a partrész vízimadarakkal tavaly és csontszárazan idén...

Nos, ha valaki kételkedik a klímaváltozás létében, vagy azt hiszi, jövőre jobb lesz - azt hiszem, téved...Sajnos.

Ezek a tragédiák, még ha nem is nagyon hozza nyilvánosságra a média, a való élet képei. Színesek a fotók, de nem a valóság....

Az alábbi téma kicsit más, mint a fentiek, de azért mégiscsak szomorú. A rogyadozó templom kapott némi pénzt a hibák javítására, hiszen lyukas a tető... És mit csináltak a pénzzel/ből ? Körbemeszelték a templom alját... 

Mit is lehetne ehhez még hozzáfűzni ?



Be kell valljam, szomorú szívvel jöttem el most Okorágról...Talán érthető, hogy volt miért szomorkodnom...


6 megjegyzés:

  1. Ez bizony nagyon szomorú. Megértelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gond az, hogy nem látom a "fényes jövőt"...
      Sőt!

      Törlés
  2. Sajnos hogy elszomorító képeket hoztál !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor a világvégi kicsi falu lehetőségeiről, nehézségeiről szó sem esett.

      Törlés
  3. Nemrég jártam én is arra. Akkor a templom ajtaja tárva-nyitva volt, és bent ez a szörnyű kép fogadott: http://baranyaidombsag.ucoz.hu/news/2021-04-16-1765

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem igazán értem, hogy az egyházak miért hagyják ennyire tönkremenni épületeiket. Amikor kicsi a baj, akkor kellene javítani, nem akkor, amikor már össze akar dőlni. (Lásd: Turbék IS....)

      Törlés