2021. szeptember 17., péntek

Gyükési séta

Nem nagyon tudok mit hozzáfűzni. Nekem a Gyükés az "én Gyükésem" mindörökre csodálatos hely marad.

Kutyák nélkül is....


Az utamat ez az erőszakos bokorsor szegélyezi végig...Ilyenkor szép, de én nagyon nem szeretem.

(Beszúrok ide egy kis sztorit. Amikor még nem tudtam, hogy ez a létező legerőszakosabb invazív növény, pár kis tövet hoztam haza a kertbe. Gyorsan szaporodni kezdett, de egy, vagy két év múlva kiderült, hogy ha egyszer elülteted, nincs tőle menekvés. Kiástam hát és a szemétbe dobtam. Évekig elő-előjöttek a földben maradt aprócska gyökérdarabokból újabb hajtások. Még ha nem is hihető, 30 év (!!!) után idén tavasszal vágtam/ástam ki - remélem - az utolsót.)

És ez itt "a reklám helye", ugyanis írtam én már régebben az invazív növényekről. Ha érdekel, olvass róluk itt:
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2008/07/ozonnovenyek.html
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2013/08/ozonnovenyek-2.html



Közönséges gyöngyházlepke

Méhek és egy rózsabogár a japán keserűfű virágán

(Azt hiszem) Nyúlánk bábakalács

Gyapjas tisztesfű, alias nyuszifül

Iszalag termése

Bakszakál

Seprence



Valamilyen murok-félék

Ez a hangya miatt került ide - remélem látod ?


Réti lednek


Kedvencem a seprence


Tarka imola

Ez nagyon tetszett. Új "alkotás" legutóbb még nem volt itt. Remélem senki se fogja szétdúlni....hacsak a vaddisznók nem...

...mert vaddisznó-nyom-túrás  rengeteg van, a képeken nem igazán érzékelhető, de rendesen dolgoztak a cocák...

És itt a mese vége - mára. Ha nem látnám meg a szépségeit, ha nem fűzne hozzá annyi emlék -  nem biztos, hogy szeretném...




6 megjegyzés:

  1. Szép emlékeid mellett csodás fotókat is tudtál készíteni !Vaddisznókat azért került ki vigyél magaddal valami husángot legközelebb :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hinném, hogy délután félnem kellene a vaddisznóktól - ezek inkább este, vagy hajnalban járnak. 30 éve sétálok itt, de eddig csak őzeket, szarvasokat, vadnyulakat, és fácánokat láttam.

      Törlés
  2. Szép kirándulás lehetett, és még milyen sok szépen nyíló virágot is találtál 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen én is meglepődtem kissé, hiszen nagyon száraz volt a nyár, ezek valahogy mégis kibírták. Persze a rét messze nem olyan, mint évekkel ezelőtt volt....Sajnos. Legfőbb bánatom, hogy a patak teljesen kiszáradt.

      Törlés
  3. Láttam a hangyát és feljebb a virágon egy aprócska átlátszó szárnyú "repülőt" is. :)
    Köszönöm a mesét, szépek az illusztrációk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira szeretem, amikor ilyen "apróságokat" sikerül lefotózni. A gépem se a legszuperebb, a technikám se és nem is tartom magam túl szerencsésnek, s lám, néha mégis sikerül egy egy kép. Tudok örülni ezeknek !

      Törlés