2022. május 11., szerda

A Tettyétől az Ágoston térig

Indultam a tettyei buszmegállótól, végigsétáltam a parkon, majd le a Vince utcán, az Ágoston térig. Rengeteg fotót készítettem, nagyon nehezemre esett kiválasztani az alábbiakat. Próbálok majd rövid kis megjegyzéseket fűzni a képekhez, ahol szükségét érzem. Mint említettem, évekig éltem ezen a környéken, valójában a városomnak ezt a részét szeretem is, és nosztalgiázva, csak a jóra/szépre emlékezve kellemes utam volt.....

Indulásnak legyen itt a Tettye ismertetője a wikipediából:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tettye_(v%C3%A1rosr%C3%A9sz)

A buszról leszállva, s dél felé indulva, visszanéztem a hajdani kőfejtőre, meg a lomboktól nem látható Tettye vendéglőre, s a hajdani színész szállóra. Balról a "Genezis" c. szobor látható (https://www.kozterkep.hu/423/genezis )


A vár romok között divatbemutató (vagy mi) volt, nem mentem be oda fotózni...

A Havi hegyi modernebb kereszt a Tettye-völgyi házakkal
https://www.kozterkep.hu/424/feszulet-havi-hegyen-uj


A vár D-i fala a "vastoronnyal" - bevallom, a szökőkúttal együtt sem kedvelem és nem tetszik...

"Erdészeti emlék" és egy teljes virágpompáját mutató spiraea (gyöngyvessző) bokor  https://www.kozterkep.hu/10755/erdeszeti-emlek


A tettyei barlang bejárata

A Gyuri út,  írtam róla többször is.
 https://aranyosfodorka.blogspot.com/2018/05/tettye-es-gyuri-ut.html


Ilyen volt hajdan a "Fogadó a vidám tücsökhöz"

Mai neve: Tettye Coffee

A kávézó közelében egy csodálatos labdarózsa bokor virágzott. Nem tudtam kihagyni ezt a képet....

A Tettye patak vízikereke

A hajdani molnár/malom ház



Egymásba/ra/hoz épült házacskák, meredek lépcsők...Van ennek a környéknek valami kedves romantikája.

Ez a kép sokkolt kissé...ez a ház állt "előttünk"....

Az út/vízfolyás burkolat - az nagyon jó/szép/praktikus

A karmelita templom kertjének fala végig meg van támasztva...

Naszóval ez az új "park"...




Vajon ezek a kis "izék" milyen célt szolgálnak ?(van másutt is)

A hajdani kesztyűgyár....nem tudom mi van ma benne...


És már le is értem az Ágoston térre....


A Tettye patak "emléktáblája". Hej de sokat tudnék mesélni arról az időről, amikor ez még nem így volt  "szabályozva"...


Az Ágoston téri templom, ami a XIV.szd-ban épült. Néhány meghagyott ablak helye a török uralom idejére emlékeztet.Mögötte a hajdani templom/kolostor maradványai:


Középen fent az a picike fehér, tornyos az a Havihegyi templom

A "majdnem-lehetetlen-fényképezni" bányász emlékmű egy része...Még sosem sikerült normális képet csinálnom róla. Sajnálom....

https://www.kozterkep.hu/438/kozponti-szen-es-uranbanyaszati-emlekmu

Az Ágoston térről a Kálvária utca felé....

A hajdani Ágoston téri általános iskola ma a NAV Baranya Megyei Adó- és Vámigazgatósága - Pécs váminformációs központja

 És hadd fejezzem be ezt a hosszú képsort egy szépséges virággal, nyílik a piros virágú gesztenye is az Ágoston téren:



Az anyagot szeretettel ajánlom "Eisvogel"-nek ! 
 

10 megjegyzés:

  1. A Vince utca 9 irodaház, az az Unisys irodaháza. Informatikai ügyfélszolgálati szolgáltatásokat nyújtanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kigugliztam, melyik az....Igen, a régi gyár legjobban felújított, átépített része.(ha jól gondolom, csak az a "rácsos" rész az övék...) A cégről meg eddig nem is tudtam hogy létezik :-)

      Törlés
  2. Igazán gyorsan jöttek a fotók melyek mai szinekben elevenitik meg azon helyeket ahol születtem és életem elsö szakaszát töltöttem. Föképpen a gyerekkor a környék zeg-zugos kis utcáival, hol elsö séták, az elsö roller
    versenyek mint óvodások, az elsö szánkózások a meredek utcákon, a most készült park helyén, meg ahol csak lehetett. Kermelita kert köfalán átmyúló diófák ágait a dióval szivesen dobáltuk meg egy két szem dióért. A télen befagyott Tettye patak jegén próbáltuk ki nyaktörö mutatványok kiséretében elsö korcsojánkat. Egy könyvre való emlékek sora elevenedik
    meg. Jó látni megújult formályában az utcát és környékét. Hat hiába ide-tova
    hét nyolz évtized repült el azóta amiket fenntebb emlitettem. Az emlékek melyek egyedül miénk és felelenedve mesélnek arról amit talán néha már eltakar a feledés homálya.
    Aki keres talál, mondják de ez a Blogg Fodorkával számomra mindig meglepetésekkel teli élményekkel gazdagit. Ezúton köszönöm ezt a számomra külön-kiadásnak nevezhetö képes riportot.
    A tettyén készült egynéhány fotók a város, a Havi hegy felé igazán tetszenek a többivel együtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reméltem is, hogy örömöt okozok vele, és valójában a számomra is kedves környék zömében szép emlékeket idézett fel. Ha írsz még tippet, mit szeretnél látni, hát ha teljesíthető a terep - elmegyek :-)

      Törlés
  3. Szép összeállítást mutattál be, nagyon jók a fotóid! Pécsen rég jártunk, a Tettye romoknál még régebben, nagyon tetszett. Jó lenne egyszer ismét felkeresni, csak ne lenne tőlünk olyan messze... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülnék egy találkozásnak ! Vonattal azért nincs olyan messze Pécs - persze, már ha járnak a vonatok, mert mostanában nem járnak...
      Ettől függetlenül szívesen elkísérnélek benneteket erre a részre(is).

      Törlés
  4. Városodat nem nagyon ismerem csupán egyszer voltam mikor édesanyámat kísértem a kórházba mentővel. Nem sok mindent láttam akkor. Fotóid közt felfigyeltem viszont egy kesztyűgyár épületére ott dolgozott sokáig a nagynéném aki viszont hosszú évekig élt Pécsen !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy legalább egy ismerős képet találtál, még ha nem is a legszebb épület, de jó régi története/történelme van...Ha mégis egyszer elkeverednél errefelé, szívesen sétálok veled ! :-)

      Törlés
  5. Nem tudom ez melyik varosresz, kedves emlékem Pécshez (úgy egészben) fűződik, van ott valahol egy lakat, amit szerelmünk kezdetén tettünk fel a férjemmel. Habár talán már megszünt az egész. Most külföldön vagyok, otthonról megprobalom feltenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez, amit itt bemutattam, ez az u.n. Tettye-völgy, a Tettye patakkal. A lakatfal még megvan, de az bent van a városban a Janus P. utcában, a Sétatér felé.

      Törlés