2022. május 29., vasárnap

Drávasztára 2022

Újra - nemtudomhányadszor - kitudjanemutoljárae - Drávasztárán jártam. Aki régóta olvas, tudhatja, hogy valami varázslatos kötelék fűz engem ehhez a világvégi kis faluhoz,  ahányszor itt járok, érdekes módon - bár látom a félhalott falut - de a lelkem mélyén, vagy az agyam sejtjeiben egészen más képek forognak/pörögnek, mint valami elavult, ócska, recsegő-ropogó, akadozó öreg mozifilm...

1974 elég régen volt - nem csoda... (= nagy drávai árvíz)

Igazából szinte semmi esemény nem történt ma se, a "bejáratott úton" mentem végig, a ház, ahol laktam, a temető, ahol a barátnőm pihen, a drávai kikötő - ez az a háromszög, amit évek óta rendszeresen végigjárok. 

Ugyan most egy újabb helyszínnel bővült a repertoár, ugyanis (bármilyen hihetetlen) eddig nem jutottam el Révfaluba - no most igen.

(Csak zárójelben és kisbetűvel, még életemben nem kínlódtam ennyit egy térkép-kép blogba tételével - egyszerűen nem értem, mi történt... .Fogalmam nincs, hogy  ez a művelet most miért nem sikerült, amikor máskor meg tudtam csinálni. Valami változás történt amiről nem tudok ????)

Itt van róla a hivatalos ismertető: 

https://hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9vfalu_(Baranya)

Kb. erre a helyre lehet mondani, hogy itt a világ vége.  A gáton nem lehet autózni, de nekünk volt engedélyünk, tehát nem kellett gyalogolni. Itthon, nézve a térképet eszembe jutott, milyen lehetett a nagy árvízkor ebben a "szigetecskében" lakni/élni. Már nem emlékszem milyen károk voltak, de azt hiszem igencsak volt baj akkor, ott. Ha megnézed a térképet, megérted. Teljesen reménytelen helyszín egy nagy áradáskor. Itt úszni kell, vagy megfulladni...

Ettől a rémképtől függetlenül nekem most úgy tűnt, ha valamire lehet azt mondani,  a "béke szigete" - hát akkor ez a hely az. A wiki szerint négy állandó lakosa van - de szerintem több. A kertek/házak ápoltak (a volt "tanácsház" kivételével) - milliós autó húzott el mellettünk, vagyis került ki bennünket a keskeny bekötőúton, a veteményes kertek szépen megművelve. A kis harangtorony fényképezése közben valami halk berregésre lettem figyelmes, hát egy önjáró fűnyíró nyírta a füvet..... Van ház, amit magas kerítés vesz körül - nyilván nem akarják, hogy az a pár véletlenül idetévedő SE lásson be hozzájuk. Vélhetőleg nem a gazos kertet akarták eltakarni... Egyszóval érdekes érzelmeket keltett bennem ez a hely...  

De azért újra, és ismét jó volt Sztárán lenni. Biztos hülyén hangzik, de én úgy érzem, itt még a levegő is más. Állni a Dráva parton, nézni a vizet, a távolt, a "másik országot" (tőled 50 m-re...) és közben  "fülsértő" csend van - vagyis max. tücsökciripelés hallható....

Nem ragozom.... Jó volt. Mint mindig. Szeretlek Drávasztára !

Még mind a három óriás megvan - bár az egyik gyanús jeleket mutat...mintha segítségért fohászkodna az égiekhez.

(Mindig elfelejtem megnézni és megkérdezni, mi van ebben a dobozban ? Lehet, hogy semmi....)


Lehet ezt a képet/tájat "nem-szeretni"  ???


Az alábbi 4 kép nem saját, a netről hoztam - valahogy nem akartam házakat fotózni, udvarokba beleselkedni...





Ez az egy kép kivétel - mert igencsak elcsodálkoztam a "napszámoson"....



A kis kápolna/harangtorony és a kereszt.


Ők most a sztárai lakók: 




.. és a ház őre....



Itt a mese vége..




9 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt a mese, köszönöm szépen! Az illusztráció nagyon hangulatos, szép. Szívesen elüldögélnék ott a vízparton...
    Látszik, hogy szereted az állatokat, nagyon jól sikerültek a róluk készült képek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a kikötőnél lévő Dráva-parti részt annyira szeretem, hogy sokszor jutott már eszembe: szeretnék itt leülni és mindörökre elaludni. Valami varázslatos béke van ott - amit soha, sehol másutt nem tapasztaltam, pedig jártam a világot eleget...

      Törlés
  2. Akkori árvízkor Drávasztárán laktam,az Anica vendéglőt vezettük.A falu közepén,előttünk útszélességben nagy víz volt,ahogy kiöntött a Dráva.A kacsáim kiszöktek,amint vizet éreztek.Este nem tudtam behajtani vagy kicsalogatni őket.Akkor egy spániel kutyám volt,imádta a vizet.Beúszott és a mi kacsáinkat kiterelte,Aztán jöttek a szomszédok sorban,hogy az övékét is tereltessem ki a kutyámmal.Sikere volt a kutyámnak,nem mondom...

    VálaszTörlés
  3. Lemaradt:az árvíz idején Révfaluban egy állandó lakó volt,egy 60 év körüli nő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sztára és az árvíz életem fontos helyszíne és eseménye marad mindörökre. Ha soha többet nem megyek már oda, halálomig a szívemben fogom őrizni.
      https://aranyosfodorka.blogspot.com/2016/07/egy-nap-aladarral.html - rájöttem ki vagy...névtelenül is :-))

      Törlés
  4. Hát persze,hogy rájöttél,nem titok.Beszéltünk róla.Ha nem írok blogot,névtelennek ír ki.Úgyis ellenőrzöd a hozzászólásokat,ha nem akarod,nem jelenteted meg.Neked írtam.Most meg azért nem írtam alá,mert sztárai is olvashatja és rám már senki nem emlékszik,olyan öreg vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szerettem a te névtelen-nevedet - a "lélekajtós"-t.. A szöveg alá írva elfogadja ez a bolond gép, bár lassan hetente vannak változások...

      Törlés
  5. Úristen!Ennyire öreg lennék?!Hát a lélekajtóst is elfelejtettem!Na majd ezután aláírom...és tudni fogod.

    VálaszTörlés