2022. május 5., csütörtök

Kedvenc természeti képeim gyűjteménye

Most éjjel 3/4 11. Kész lettem egy diasorral, melyben összegyűjtöttem a jobb állatfotóimat. Olyan kedvesek nekem. Mindegyikhez tudnék akár egy kis mesét is írni - jól emlékszem a kép készítésének idejére/okára.  Közreadom, lássa az is, akinek diasorban nem küldtem el. 

Béla a béka - kertem egykori lakója...

A "csúcskép" aranysakál a Lapison....saját fotó !

Ez "csak" egy kis lakmározó feketerigó télen

Verőköltő bodobács, amit és suszterbogárnak ismertem

Atalanta lepke

Pávaszemes pillangó

Egy pihenő szender

Szender - este

Szender - délután

Erdei szemeslepke

Fürkészdarázs

Kék fadongó

Kövi dongóméh

Poszméh beporozva

Poszméh még virágpor nélkül

Kedves lakótársam a kaszáspók

Legjobb pókfotóm egyike, a mamapók, hivatalos nevén fehér karolópók

...és a mamapók gyereke


Rejtőzködő pók - nevét nem tudom....

Pókszerelem ...egy pókfiú egy póklánynak udvarol

A szerelem eredménye: keresztespók gyerekek

Póketetés 1

Póketetés 2

Póketetés 3  (itt egy büdösbencét fogtam neki...) 

Zöld lombszöcske

Imádkozó sáska


9 megjegyzés:

  1. Nagyszerü fotók, csak gratulálni tudok. A pókjaid különösen tetszenek. A rovarok fényképezésével én is kisérletezek, idöt és türelmet igényel. Egyelöre csak talált, nem élökkel próbálkozok ami megkönnyiti a munkát. Próbálok természethü környezetet felépitve és abba beleillesztve fotózni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, a képekből "nem jön át" - de én pókbolond vagyok, töménytelen fotóm van a kereszteseimről - rendszeresen fotózom őket évek óta. És a pók jó fotó-alany, nem rohangál, ül szépen a csodás hálójában. Nekem ezek a képek mindig örömöt okoznak - figyelek is, hogy hol, mikor bukkanok - véletlenül - valamire, mert a fent látottak zöme bizony mind véletlenül sikerült kép....

      Törlés
  2. Gyönyörű felvételek, gratulálok hozzájuk! Az aranysakál valóban egy különlegesség, ilyennek a fotózása nem sok embernek adatik meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az aranysakál életem egyik csodája volt. Lassan autózva mentem, amikor kibújt az út egyik oldalán az erdőből. Megálltam, az ajtót kinyitottam, de nem szálltam ki, így sikerült 4-5 képet készíteni róla mielőtt eltűnt az erdőben. Sajnos őzről, szarvasról nincs fotóm, bár láttam, de sose sikerült lefényképeznem.

      Törlés
  3. Nagyon jó fotók! Különösen tetszik a poszméh. th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam a karolópókok az első helyezettek. (Se ez előtt, se azóta nem láttam ilyeneket...)

      Törlés
  4. A fehér mamapók fia milyen virágon ül?Gyönyörű a virág is,a pók is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a kései szellőrózsa. Szép, de nagyon agresszív bokor, mindenfelé elbújik a gyökere és a legváratlanabb helyen kibújik. De azért kordában lehet tartani....

      Törlés
  5. Szuper fotok! Mind nagyon tetszettek! Ha megis egyet valasztani kellene,kedvencem a Szender-este! :)

    VálaszTörlés