2022. szeptember 25., vasárnap

A tavak színe

Találtam egy jó kis cikket - hátha érdekel mást is, ide írom a linkjét: 

https://ng.24.hu/fold/2022/09/24/veszitenek-keksegukbol-a-tavak

A kutatók összesen több mint 85 ezer tó színét vizsgálták meg, 2013-2020 között készült, több mint 5 millió műholdas felvétel alapján, s osztályozták azokat a színárnyalataik alapján. (Magyarországi vizeket is néztek.) 

A tó színe nem esztétikai kérdés, hanem vízminőségi és ökológiai.Egy kék tó zölddé válása azt is jelzi, hogy átalakult a tó ökoszisztémája, más fajok váltak uralkodóvá benne, ez pedig befolyásolja azt, hogy például lehet-e benne halászni, vagy épp felhasználható-e a vize ivóvíznek.

Mint öreg vízügyes, ilyen statisztikáról még nem hallottam, én érdekesnek, elgondolkodtatónak találom.

Ez egy csodás tó szépséges Szlovéniámból:

A bledi tó a várral....

Aztán ahogy tovább kalózkodtam, mást is találtam. Ennek most csak a linkjét másolom be ide - aztán ha valaki elolvassa, jó, ha senki se, úgy is jó....
Nagyon sokszor érzem, hogy itt már minden mindegy.



2 megjegyzés:

  1. Szép képet tettél be a bledi tóról. Jártam ott, csodálatos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a "csodás" se elég jó kifejezés ... Képzeld el, milyen képe lehet ennek a tónak a szívemben, ha én tízszer jártam ott. ... Sokfelé megfordultam a világban - de ez Triglav-környék a legkedvesebb a számomra.

      Törlés