2022. szeptember 11., vasárnap

Kis séta Árpád tetőn

Végre, végre volt egy olyan szombat délután, amikor elmentünk sétálni. No nem messzire, csak a szokásos Árpád tetői útra, és ott se mehettünk el a tervezett célig, mert jött egy kiránduló, aki közölte velünk, hogy hamarosan (17 órakor) akcióba lépnek a vadászok...neki is most szóltak, hogy "iszkiri"....

Nos, elég furcsának tartom, hogy erről sehol, senki, nem tájékoztat, mert azért egy nyomorult papírdarabot csak ki lehetett volna tűzni az út elején egy fára...

De megfordultunk és visszaballagtunk az autóig. Így is jó volt kicsit kint lenni. Pár képet készítettem:


Érdekes, hogy a száraz nyár dacára sok helyen még zöldek a fák...


Olocsán csillaghúr


Itt nem csak sárga, de el is száradt már sok levél....

Kéküstökű csormolya

Hárs, lógó, szomjas levelekkel....

Bizony ez is sárgul rendesen....

Seprence




8 megjegyzés:

  1. Örülök hogy egy jót sétáltál, dacára a vadászoknak! Az tényleg nem volt szép dolog, hogy nem szóltak róla. A virágok is szépek még, amiket fotóztál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És képzeld, ma is voltam sétálni - talán holnap olvashatsz róla... Nagyszerű délutánom volt....

      Törlés
  2. Nem szerencsés, ha az embert nyúlnak nézi egy vadász. Kíváncsiságból megnéztem, van- e erről vmi a neten, városodbeli (az én szülővárosom is ez) vadászok programja, de nem találtam. Valahol egyébként mi is jártunk már hasonlóan, amikor csodálkoztam, hogy sehol semmi figyelmeztetés. Vagy csak " vicces" ember volt, akivel találkoztatok. ? Szépek a képek, mint mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, ez nekem eszembe sem jutott. ma délig, t.i. hogy utána nézzek a hír valódiságának ..Mivel azonban családom egyik tagja érintett az ügyben, megkérdeztem, https://www.magyarvadasz.hu/index.php?p=vadasz_infotar&id=62
      Nincs kedvem keresgélni, de valahol le van írva, mire, mikor, hogyan lehet vadászni és ezt hogyan kell jelezni...Szóval kellett volna valahol - legalább az út elején - egy figyelmeztető táblának lenni...de mondja ismerősöm, gyakran nincs kitéve ilyen tábla... Most mit mondjak erre ? Ha nem lőnek le, szerencsés vagy....

      Törlés
  3. Egész szeptemberben,a szarvasbőgés idején tilos az erdőben tartózkodni,hogy ne zavarjuk a nászukat.Reggel 8-tól 16 óráig lehet erdőt járni.Ilyenkor nem félnek a szarvasok az embertől,az autótól sem.Két éve egy erdei betonúton mentem autóval.Hatalmas bika ment át közvetlen előttem a "hölgyei" után.Megálltam,mert ha ráugrik az autómra,totálkáros lett volna.Láthatóan észre sem vett,mert az esze máshol járt.Félelmetes ilyenkor az erdőben járni.Mivel erdőjáró vagyok,látom több helyen a táblát,hogy mikor nem szabad az erdőbe menni,A neten is olvashatsz a szarvasbőgés alatti tilalomról.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 77 éves vagyok, párszor jártam erőben is - de én arról még nem hallottam, hogy tilos az erdőben tartózkodni bizonyos időben ott, ahol ez nincs jelezve. (Ráadásul egy városszéli erdőben !!) Talán nem kommunikálják elég jól - szívesen tartanék a témáról közvélemény kutatást...Mert szerintem nem én vagyok egyedül ilyen tudatlan....

      Törlés
    2. https://mecsekerdo.hu/reszleges-erdolatogatasi-korlatozas/

      Törlés
    3. Köszönöm. Nem vagyok a Mecsekerdő honlapjának olvasója... Mindenesetre itt legalább egyértelműen le van írva a tudnivaló .De ettől még kitáblázhatták volna....

      Törlés