2009. március 11., szerda

Micsoda éjszaka volt...

Dúdolhatnám is akár a régi slágert – ám nem ezért adtam ezt a címet, hanem mert rég történt meg velem, hogy egy éjjel összefüggően másfél óránál többet nem tudtam aludni…Aztán úgy 2 körül a kergetőző gondolataim között egyszer csak felbukkant az esti telihold képe. Hát ez a baj ! Igaz, olvastam több helyen is, hogy nem igaz az, hogy a telehold miatt alszik rosszabbul az ember, én mégis állítom ezt. Persze nem minden holdtölte eredményez ilyen vacak éjszakát, de némelyik igen.  

A Holdat régen az égisten rossz (bal) szemének tekintették és a mágikus, okkult tanokban a telihold jelensége, mint a sötét és hideg éj leple alatt végzett titkos varázslat jelenik meg. Az emberiség történetén végighúzódik a hit, amely szerint a holdciklus és az emberi lélek jelenségei összefüggésben állnak. A megszemélyesített Hold hol női, hol férfialakban jelenik meg, általában a Nap testvéreként, s a neki tulajdonított indulatok is változóak. 

A görög mitológiában a csillagos égbolton lovával elsuhanó Szeléné, a római mondakörben a titokzatos Luna istennő hol segítette, hol gátolta az emberek és az istenek, félistenek cselekedeteit. Az emberiségben ősidők óta él a vélekedés, amely szerint a Hold hatással van a lélekre, sőt, az égi jelenséget a mentális zavarok megjelenésével is összefüggésbe hozták. 
E vélekedés kialakulását elősegítette az, hogy a lelki zavarnak, elmebajnak, őrültségnek megfelelő angol lunacy szó a római Hold istennő (Luna) nevéből származtatható. /interno.hu/ És ráadásul teljes telihold még csak ma éjszaka lesz, ahogy ez kiolvastam a holdnaptárból: http://www.holdnaptar.hu/  

Csak a kíváncsiság kedvéért érdemes itt kicsit bogarászni, hogy mi mindent ajánlanak, ill. nem javasolnak bizonyos napokon. Csak kitalálás lenne az egész ? 
Hát én nem tudom eldönteni…

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése