2023. augusztus 12., szombat

Fecskék



Tudom én, hogy semmitérő, vacak fényképek ezek, de mégiscsak valamiféle dokumentum. Augusztus 5-én készültek - és nem tudom, hogy csak pihenni ültek-e a drótra ezek a csepp kis fecskék, vagy már útra készülnének ? Ezt ugyan nem hiszem, de elgondolkodtam a dolgon. Egyrészt, hogy idén először láttam fecskét.....másrészt ki tudja, lehet, hogy utoljára....Nagyon, nagyon kevesen vannak, ahhoz képest, ahányan a dróton ücsörögtek évekkel ezelőtt....Valami változik....
Nem tudom mi van az idővel  mostanában...... 


Múló idő

Összement az idő,
mint ruha a mosásban.
Visszanéztem, s dermedve láttam,
tegnap volt, hogy babáztam.
Mi a csudától is féltem ?
Hisz a gyerekmesékben
élt csak a boszorka-rém,
s nem is ő volt az igazi vész,
a fájdalmat okozó, baj-hozó.

És hol van az a tegnap,
ami büszkeséggel töltött ?
Hol az erőm, hiszen tettre-készen
a határig mentem mindig, merészen.

Mint a pitypang pihéje
szállt el fölöttem az élet,
ki fújja most is - hogy egyre fogy ?


Pár nappal későbbi hír a netről: 
https://www.idokep.hu/hirek/mar-gyulekeznek-a-molnarfecskek Szóval nem tévedtem, tényleg gyülekeznek....



6 megjegyzés:

  1. A férjem szerint a hét csak hétfőből és péntekből áll. Vagyis észre sem vesszük és már megint oda van egy hét. És már megint Karácsony, aztán az új év, ami velhetően rosszabbat hoz . Én annak próbálok örülni, ami van. Néhány napja néztem ki a konyha ablakon és arra gondoltam, hiszen ez egy csoda ,amit sok éve nezhetek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csupa igazság, amit írtál. Egy hát olyan gyorsan elszalad, hogy szinte észre sem veszi az ember, a hétfő után tényleg péntek jön....És bizony örülni kel minden pici jónak, ami a szemünk elé kerül - csak néha az ember nem látja... (néha a könnyeitől)

      Törlés
  2. Nem tudom, de szerintem lassan készülődnek már a hosszú útra. Ők biztos tudják, hogy mikor kell indulni. De tény, hogy egyre kevesebb van belőlük, sajnos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért csodálkozom, mert a nyár egyre tovább tart, szinte beleolvad az őszbe, és tél se nagyon van. Nem lepne meg, (mind ahogy gólya is van már, aki nem költözik), hogy egyszer csak a fecskék is itt maradnának. Igaz, akkor meg talán nekünk kellene valamerre észak felé vándorútra indulni....

      Törlés
  3. A fecskék jövőre is itt lesznek csak figyeljed őket !

    VálaszTörlés