2023. augusztus 5., szombat

Rém-idők...

 Szomorú hírre ébredtem, a tv hajnali híradójában hallottam először, de csak kevés képet mutattak, rögtön jöttem a géphez, és máris fent volt a részletesebb hír a neten:https://magyarnemzet.hu/kulfold/2023/08/iteletido-szloveniaban-telepuleseket-kellett-evakualni

https://www.napi.hu/kulfold/eso-szlovenia-katasztrofa-arviz-video.775294.html

https://mandiner.hu/kulfold/2023/8/elkepeszto-pusztitast-vegzett-az-iteletido-szloveniaban

https://telex.hu/kulfold/2023/08/04/szlovenia-iteletido-aradas-esozes

Az én második hazám..A felsorolt települések mindegyikében jártam ....Nagyon rossz érzés tudni, hogy az a táj került veszélybe, ami a szülővárosom után a legkedvesebb a szívemnek. (Lehet, ez önzésnek tűnik, de legalább őszinte mondat.)

A tévémben - mert ilyenek a véletlenek - ma hajnalban épp vihar-katasztrófa filmeket mutattak (a híradó előtt) - hát jól indul a mai napom is... Néha - komolyan mondom - félek. Mit kell még megér/l/nem ?



Ezt már  csak délután olvastam - Budapest is kapott a viharból rendesen:



4 megjegyzés:

  1. Szörnyű dolgok történnek mostanában, a tv hiradók kész horror adások.... borzalmas lehet átélni, nagyon sajnálom azokat az embereket, akiknek ezeken a katasztrófa súlytotta részeken van, vagy volt az otthonuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbálnak engem meggyőzni, hogy régebben is voltak szélsőséges időjárási viszonyok, amit talán (hisz sok minden dokumentálva van) el is hisz az ember - de mégiscsak más arról hallani vagy azt megélni...

      Törlés
    2. Igen, Budapest kapott rendesen. Mi több a szomszéd utcában villamcsapas volt. Remélem, csak egy fa, és nem ember. Még az előző vihar miatt a közeli kis tó környéken 28 fát kell kivagni, mert a gyökerei sérültek. A vihar alatt néhány fa kidőlt, bele a tóba, meg kerítésekre. Elment az áram, nem volt víz.

      Törlés
    3. Ma arról beszélgettünk a barátnőmmel, hogy talán azért nem tudunk/tudtunk régebben a hasonló katasztrófákról, mert se tévé, se rádió nem volt. Most ahogy megtörténik a baj, 5 perc múlva a d-i sarktól az északiig mindenki azonnal láthatja...És ez másféle hatás, mint a régi, "elmesélem a szörnyűségeket" forma...Talán itt keresendő az ok, hogy úgy érezzük, most minden rosszabb, mint régen volt. Elgondolkodtam ezen, nem csak időjárás vonatkozásában....

      Törlés