2023. augusztus 13., vasárnap

Ki rág itt ?


Mi lehet ez ??  Az egyik bokrom levelei így néznek ki... De mellette van jobbról-balról másik bokor is - azok levelének semmi baja - csak ez az egy szerencsétlen  ízlik valakinek....A neten keresve láttam ilyesféle képeket,  de itt nincs krumplibogár - ami hasonlóképp rág. Gyanús nekem a japán cserebogár...de ezekből se láttam egyetlen egyet sem. Egy darabig azt hittem a szöcske rágja meg, de idén az egyetlen felfedezett  szöcsit kitelepítettem a házamtól messzibb területre - tehát nem hinném, hogy visszatalált.

Aztán van olyan, hogy "levél-lyukacsosodás" Életemben eddig ilyen nem hallottam - lehet, hogy ez a baj ? ( https://hu.wikipedia.org/wiki/Lev%C3%A9llyukacsosod%C3%A1s ). Ronda, de mit tegyek ? Nem tudom mivel kellene permetezni - bár nem szeretem a növényvédő szereket....

Lehet, hogy így marad. Remélem jön az ősz, vagy talán esetleg tél is lesz (?) és akkor eltűnik....


4 megjegyzés:

  1. Nincs csupasz csiga a kertedbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nincs, mert meggyilkoltam őket azzal a kék csigaméreggel....

      Törlés
  2. Ez nem levél-lyukacsosodás, azok sokkal kisebb lyukak és a teljes levél tele van lyukakkal. Szerintem csiga. Apró csigák, felmásznak mindenhová.- Helga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hiszem...bár nem ismerem az összes csigafajtát, de az óriási meztelen csigákat kiirtottam. És hogy lehet, hogy a harmincféle virág/bokor levél közül egyes egyedül ezt rágja az a valami ? Sehogy se értem a dolgot....

      Törlés