2023. augusztus 24., csütörtök

A Ledinán hajnalban

https://aranyosfodorka.blogspot.com/2013/04/a-pecsi-vesztohely-kornyeke-meg-regi.html

https://aranyosfodorka.blogspot.com/2011/08/zsolnay-ledinan.html

Mint látható, foglalkoztam én már ezzel a helyszínnel nem is egyszer. Ha valaki kíváncsi a mesékre, akkor esetleg nézzen bele a hivatkozott anyagokba…
Ma „csak” fényképezni mentem, aztán mégiscsak sírós nosztalgia lett belőle… Mert persze – szokás szerint – jöttek a kutyások….és én kutya nélkül voltam …most már mindörökre…
Még az sem vigasztalt meg, hogy (szerintem elég) jól sikerültek a fotóim, mi több, még pár szegfűgombácskát is találtam. Biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül senki nem tudja, hogy a Ledinán van ehető gomba…
Nem baj, maradjon az én titkom…

Ledinai több száz db-os fotó-gyűjteményem ma is szaporodott.  Mutatok belőlük néhányat, és ma is a napfelkeltével kezdem, ha már hajnalban ezért felkeltem:

(Zárójelben: az első kép -szerintem- szenzációs. Ugyan "hibás" kép - mert "belerepült" egy madár, de ugyanakkor én azt látom, hogy "egy sárkány leskelődik a nyárfák fölött"....Remélem látjátok ??? Esetleg nézzétek meg kinagyítva...)

Távolban a Hőerőmű...

Hát kérem ez a "futi"...

...és már hajnalban is vannak kutyások


Valami varázslatos volt ez a vörös nap-felkelte....mindent kiszínezett.....


A mauzóleum.....


Dísz-oszlopok és lustálkodó oroszlánok

Kosfejes oszlop

A mauzóleum keleti.....

...és Ny-i oldala

Valaki jól választott, kint töltötte az éjszakát és még 6-kor is vígan aludt....

Nem szép, de ott van: egy kisebb ABC

A cukrászda tönkrement, bezárt....

Császárfa - gyerek

Kedvencem a hajnalban nyíló katáng (cikória)

Ha ilyent látok, nem tudom kihagyni, le KELL fényképeznem....

Gyöngyköles 

Gyönyörű selyemakác

És a meglepetés a végén: "csigafa". Állítólag akkor másznak fel, ha eső várható. Bár csak igazuk lenne....


Készült még:64 kép...Nem untatlak velük benneteket - de nekem kedvesek.

12 megjegyzés:

  1. De képek. Nagyon ürülök, hogy ismét reggeli sétát tettél. A csigák egész nyáron fent vannak nálunk az orgonabokrok szárain.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig úgy reménykedtem, hogy tényleg az esőt jelzik !!! Annyira kellene már !!! De azért furcsa, tán azért másznak fel, mert ott az "ellenségek" nehezebben találják meg őket ???

      Törlés
  2. Szerintem inkább gyöngyköles az a tárnics...hacsak nem egy gondozott sziklakertben fotóztad,ahova ültették,mert a tárnics ritka ilyen helyen.
    lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi - már megint igazad van, de valahogy nem jutott a neve eszembe és ezek szerint rossz helyen is keresgéltem. Javítottam. ...és hát persze, kint réten volt....

      Törlés
  3. A szép fotóidon kivül melyekhez gratulálok, újabb ismeretekhez is jutottam, ami vesztöhely, hóhérházat, Zsolnay gyár kezdeti idöszakát illeti. Hiába, holtig tanul az ember. Miközben a régészek is újabb fejezeteit kutatják elmúlt idöknek.
    A sárkányfej felismerhetö valóban az elsö fotón, pedig csak egy ártatlan madárka lehetett, de megvilágitás ideje alatt elmozdulva egy groteszk formát öltött.
    Jó nézni a szépen rekonstruált felújitott mauzóleumot ebben az új állapotában.
    Borzasztóan nézett ki az ötvenes években. Mintha a vandálok dúltak volna, a „ felszabadulásunk“ utáni idökben. Ez volt az új beköszöntött korszak köszönete a város hirét naggyátevö Zsolnay gyár és családnak. Emlékezzünk csak az „euzinra“ a gyár külföldön nyert dijjaira érmeire. Majd átállitották a gyárat tányérok és porcelán szigetelök gyártására.
    No de örvendetes látni a mostani állapotában, a megbecsülés és újra felismerés jelképét.
    Nagyszerü volt olvasni a történetet valamint fotókat megtekinteni.
    Miklós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, reméltem, hogy te élvezettel fogod olvasni a régi anyagokat is. Nem ismeri mindenki a terület történetét, én is örültem, amikor évekkel ezelőtt felfedeztem/megtudtam. A gyár azonban sajnos már egyáltalán nem olyan, mint volt hajdanán...de hát semmi sem olyan, mint volt.........
      Ha érdekelnek további jó kis sztorik a környékről, a blog jobb oldalán a "Címkék" között keresd meg a "Zsolnay" címkét. 49 zsolnays sztorit tudsz ott olvasni. Biztos van köztük olyan, amit nem ismertél....

      Törlés
    2. Köszönöm, az ötletet, biztos van köztük még új felfedezni való.

      Törlés
    3. Biztos vagyok benne !! Hellyel-közzel csodálkozni fogsz....

      Törlés
  4. Csodás fotókat készítettél varázslatos hangulata lehet ott helyben , mert még így az !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyönyörű volt a napfelkelte. Emlékeztem rá, hogy sok sok évvel ezelőtt már jártam itt kora reggel (a kutyámmal) és akkor is fényképeztem és akkor is gyönyörűnek találtam. Nem csalódtam....

      Törlés
  5. Gyönyörű volt a napfelkelte, a virágok is szépek, jó hogy ismét korán keltél... még ha kicsit szomorkás is volt a kirándulásod, de szép lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt, tényleg örülök, hogy kimentem,...A szomorú emlékek meg míg élek elkísérnek - nagyon sajnálom, hogy már nincs kutyám....de szerencsére fényképezőgépem még van....

      Törlés