2024. január 23., kedd

Macskás

 

Kiss Judit Ágnes: Macska télire

Vegyél egy macskát. Vagy fogadj örökbe.
Egy félvak, lekoszvadt is megteszi,
vagy egy tépázott fülű csatakandúr,
ki éppen hitvány zsákmányát eszi
egy belvárosi, sötét kapualjban,
vagy egy autó alól pislog ki rád,
vagy elnyúlik az őszi napsütésben –
csak az a fontos, hogy legyen cicád.
Lehet girhes, vagy kövér, mint egy hurka,
öklömnyi szőrgombóc, még kékszemű.
Akár ajándékba is kérhetsz egyet,
macskához jutni roppant egyszerű.
Mert tél jön mindjárt, és hideg, és
mi lesz veled, ha nincs cicád?
Ki bújik be, hogy melengessen,
melléd a takaró alá?
Ki dorombol füledbe éjjel?
(mancsát arcodra fekteti)
Ki kelt hajnalban nyávogással,
hogy rögtön enni adj neki?
Ki kaparja a bezárt ajtót,
mikor hazaérsz, ki örül?
Kunkorodó farkkal ki rajzol
nyolcasokat bokád körül?
Legyen egy macskád. Míg kávézol reggel,
öledbe mászik, éles karmai
behúzva, puha tappancsokon sétál
az életedben. Alig hallani.
Bundájából kipattognak a szikrák,
ágyadra gömbölyödik és dagaszt.
Bújj mellé, tanulj dorombolni tőle,
ketten könnyebb kivárni a tavaszt.


U.i. 1.Tudom hogy valahol, valamikor ezt a verset betettem, de kedvelem, és találtam hozzá ezt a képet, hát most újra olvashatja aki akarja. 
2. Számomra megdöbbentő, hogy a FB-n mennyi macska-gazda-kereső hír van... Tudom, hogy nem olcsó, de miért nem lehet ivartalanítani a lánycicákat, még jó időben ? Én mindegyiknél megtettem - dacára, hogy régen sem volt olcsó...(a mostani árakról meg ne is beszéljek, de ugye, aki megtanulta egyszer, hogy "Felelősséggel tartozol a rózsádért" - vagyis a macskádért - hát az áldozzon rá.)


4 megjegyzés:

  1. Kedves vers, ismerős, emlékszem rá hogy olvastam már nálad. A kép is tetszik!
    Ameddig otthon laktam nekünk is mindig voltak macskáink, nagyon szerettem őket, sokat játszottam velük. Régi szép idők voltak....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva és "kutyás" vagyok, vagy lennék inkább, de már évek óta nem mertem kutyát venni magamhoz, ugyanis "baj esetén" annak nehezebb gazdát találni. Így hát maradtak a macskák....

      Törlés
  2. Kedves kis vers és aranyos a képet találtál hozzá! Gyerekként udvaros házban macska és kutya is volt szeretem az állatokat de felelősség vállalni annak akinek nehézséget okoz az esetleges gondok az állattal kapcsolatban! Ilyen pld. orvoshoz vinni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a felelősség-tudat sajnos nem minden állattartóban van meg...tele is van pl. a FB gazdát kereső, elhagyott, kegyetlenül tartott kutyákkal, macskákkal. Csak azt nem értem és SOHA nem fogom megérteni, hogy aki magához vesz egy kis állatot, az miért nem gondolja végig, hogy nem egy plüskutyát vett, amit bármikor le lehet tenni az ágy szélére, vagy el lehet dobni. Igen, igen, a Kisherceget kell idéznem minden ilyen esetben....

      Törlés