2024. január 10., szerda

A szeretetről

Találtam egy blogot, http://coffeetime-2023.blogspot.com/ elejétől végéig "átlapoztam".  Ajánlom a blogba-leskelődést !
Az alábbi szöveget is innen hoztam. Mert annyira, de annyira nekem szól...  

"Egy pszichológus elmondja, honnan veheted észre, hogy valaki nem szeret téged.
Anna Kryanova az egyik legismertebb pszichológus Oroszországban, ő ugyanakkor TV bemondóként, íróként és versíróként is ismertté vált.  Ma szeretnénk bemutatni nektek, hogy mi is a véleménye arról, hogyan lehet felismerni, ha valaki nem szeret.

Amikor valaki nem szeret, akkor nem tudsz vele beszélgetni, nevetni, nem tudod őt megölelni, nem tudod elmondani mit érzel, nem tudsz kérni tőle semmit. Ilyenkor meg kell érteni, hogy ez most egy nehéz helyzet.
Úgysincs szükséged semmire, nem számíthatsz a másik ember segítségére. A 'nem szeretet' akkor van, amikor nem vitatkozik veled, de nem is dicsér meg, olyan vagy neki mintha nem is léteznél. Ilyenkor kellemetlen a szeretett személlyel étkezés közben szemben ülni. Könnyen azt mondja, hogy sokat eszel, ha pedig te főztél, akkor elfogyasztja a vacsorát anélkül, hogy egy szót is szólna. Az sem fogja érdekelni, hogy tisztán tartod a lakást és a virágokat is gondozod.
A 'nem szeretet' azt jelenti, hogy nem szabad semmit sem csinálnod. Amikor ideges és feszült vagy, csak butaságokat beszélsz ott kell ülnöd egy sarokban és azt kell várnod, hogy mikor kell kimenned sétálni. Nem szabad sírnod vagy ellentmondanod. Ülsz és vársz, nem leszel megvédve, de azt mondja: ez a te hibád... Na ez a 'nem szeretet.'
Amikor nem kapsz ajándékot az is 'nem szeretet'. Amikor sajnálja a pénzét rád, az is 'nem szeretet'. Nem utálat, de sokszor rosszabb mint az utálat, mert általában irigységből utálunk valakit. A 'nem szeretet' ok nélküli.
Még akkor is amikor azt mondja, szeretlek, de hagyj békén. A 'nem szeretet' arra készteti az embert, hogy félénk és gátlásos legyen, mindig attól féljen, hogy mindent elront, hibázzon és idegeskedjen.
Egy ilyen helyzetben nincs más mit neked erősnek kell lenned és más utat kell választanod, mert szeretet és szerelem nélkül mit sem ér a lét."



6 megjegyzés:

  1. Sok szép gondolatot találtam az ajánlott oldalon köszi!

    VálaszTörlés
  2. Ez az írás egy depressziós ember lelkivilágát is nagyon jól leírja. Sokszor a külvilág nem is ilyen, csak az illető látja ilyennek. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen a hozzáállásunk, ezért van az, hogy sokszor a legnagyobb szerencsétlenségben lévő emberek is tudnak boldogok és pozitívak lenni, és a legnagyobb jólétben élők is tudnak nagyon negatívak lenni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy 100%-osan igazad van (orvos is mondta) - de mégis hogyan húzza ki saját magát az ember a (talán épp az önmaga ásta) gödörből ? Amúgy nem a "külvilággal" van bajom, az nem nagyon érdekel. A saját "családom" okozza a gondot....

      Törlés
    2. Sok évet leél az ember, úgy gondolja, és érzi, hogy csak szeretik valahogyan. De olyan szeretetet amilyenre vágyunk csak a filmekben lehet látni. Én azt tapasztaltam, és nem fulladtam bele a boldogságba sosem.

      Törlés
    3. Elgondolkodtam a kommenteden. Nem, nem hiszem, hogy én olyan szeretetre vágyom, amit a moziban látni...Persze külön kellene választani a téma tárgyalásánál, hogy férfi-nő viszonyról, vagy családon belüli érzelmekről van szó. Nagyon más a két téma. Én 37 éve teljesen egyedül élek, csak alkalmi látogatóim vannak a családomból - sajnos ez is ritkul mostanában....Nem, nem azt kívánom, hogy naponta megkérdezzék, hogy vagyok... de azért annál többször, mint ahogy teszik (=nagyon ritkán, sőt mondhatnám, hogy soha). Tudom, ha segítséget kérek, azt 99 %-ban megadják. De miért kell kérni ? Miért nem lehet megkérdezni tőlem, lenne-e szükségem bármire ? Más lenne a helyzet.
      Na, mindegy, változtatni semmin nem tudok.

      Törlés