2024. január 27., szombat

Csillagok méretének összehasonlítása

Van egy kedves barátom, aki tudja, "vevő vagyok" mindenféle csillagos témára, szövegre, videóra.

Nos tegnap az alábbi videót kaptam. Háromszor egymás után megnéztem, és még sokszor meg fogom nézni... Számomra csodálatos, izgalmas, informatív, különös - tehát mindenképp megörökítésre méltó itt a blogban is. Szóval következzék a csillagok méretének összehasonlítása: 




Utóiratnak még az, hogy tudtam, ma átrepült itt fölöttünk valami aszteroida - de vagy tízszer kimentem megnézni - és a felhős égen jóformán a legfényesebb csillagok sem tudtak átragyogni. Miképp is tudott volna egy pici kis kődarab...Na, akkor ezt se láttam...

Ezt írták róla: "...Ez a 25 méter átmérőjű kisbolygó 6,34 km/másodperces, azaz mintegy 23 ezer km/órás sebességgel halad el a Föld mellett, 353 ezer kilométeres távolságban, vagyis közelebb lesz hozzánk, mint a Hold, amely 384 400 km távolságban kering a bolygónk körül...."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése