2024. január 5., péntek

Leskelődünk kifelé

Két cikk, két video, bocs kedves ide-tévedő - tudom senkit nem érdekel a téma, de én nagyon érdekesnek találtam és elgondolkodtatónak....Újra és újra meg kell erősítsem az agyamban a "tudást" : nem csak mi vagyunk... vannak itt még körülöttünk milliószám bolygórendszerek és ezáltal akár élet-lehetőségek is.

Csak kicsit messze vannak....egyelőre....

2021. január 25-i hír:

https://telex.hu/techtud/2021/01/25/ritmikusan-keringo-bolygok-ingathatjak-meg-a-a-bolygokeletkezesi-elmeleteket



2023. november 29-i hír:

https://telex.hu/techtud/2023/11/29/hd11067-csillag-exobolygorendszer-esa-cheops-urtavcso-nasa-tess-urtavcso-felfedezes 




De ha egyetlen élőlény sincs ezeken a bolygókon, akkor is valami varázslat - legalábbis számomra - ez az egész. Majdnem az az érzésem, mint amikor anyám Andersen meséket mesélt...Azokat is szerettem hallgatni, s elábrándoztam, sokszor tovább-gondolva a meséket.
Aztán felébredtem.... 


2 megjegyzés:

  1. Sokszor úgy vagyok vele hogy ami elérhetetlen/ felfoghatatlan számomra az szinte hihetetlennek tűnik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mennyit volt lehetőséged mikroszkópon át nézegetni dolgokat. Én anno vettem a gyerekeknek és azt hiszem én többet nézegettem vele, mint ők. Nos, még ezen az egyszerű kis gyerek-készüléken át is csodás dolgokat lehetett látni (kinagyítva). És én valahogy el tudom hinni (bár kissé ingatag a hitem), hogy van máshol is élet....csak ezt az egészet nem méterben mérve kell elképzelni....

      Törlés