2024. január 20., szombat

2024. január 20 éjjeli égi képek

Az alábbi térkép linkjét egy barátomtól kaptam, aki tudja, hogy csillag-leső vagyok, és hogy érdekelnek az ég dolgai.
 
https://www.astroshop.eu/blog/?p=49952
Mára ezt írja:
Január 20.: A Hold találkozik a Plejádokkal. Néhány nappal a Félhold után a Hold találkozik a Plejádokkal – a híres Hét nővérrel. Mindig is fontos szerepet játszottak az ókorban és a mitológiában. Ez a legszembetűnőbb nyitott csillaghalmaz, amelyet szabad szemmel is észlelhetünk. Több száz és akár 1000 csillagból áll, és körülbelül 400 fényév távolságra található. A fényképeken a Plejádokat kékes visszaverődésű ködök veszik körül, amelyek különösen esztétikus megjelenést kölcsönöznek nekik.

Nem láttam/ismertem ezt a térképet, s bár tudom, hogy a blog olvasói közt nincs a téma iránt érdeklődő, de akkor magamnak emlékeztetőül a mai csodás/fagyos estére, megörökítem a fenti linken található képet is.

Ezek a 2023/24 évforduló táján látható csillagképek:


Ebből választottam ki a január 20-át, és persze hozzá kell képzelni, vagy nézni az alábbi térképet is: 


Nem tudom, újjászülethetek-e még egyszer, de ha igen, halálom percében nagyon intenzíven arra fogok gondolni, hogy a következő életemben mindenképp csillagász lehessek....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése