2024. szeptember 20., péntek

"Azért a víz az úr"

 ...nap mint nap emlékezem az "én árvizemre", 1972-re, a többször megírt drávaira...Vannak nehéz napok az ember életében, melyek megélésért - bármilyen furcsán is hangzik - hálás az ember.....én legalábbis hálás vagyok.



 

Nézve ezeket a videókat (különösen a másodikat) - az az érzésem, hogy aki nem élt át, nem látott ilyent, az valójában nem is igazán tudja elképzelni milyen is egy ilyen éjszaka az áradó víz mellett...

Ez két - szerintem - jó kép, arról, miképp is védik a gátakat...



És ahol már nincs mit védeni: 






2 megjegyzés:

  1. Borzalmas, hogy mennyi kárt, szenvedést tud okozni az amúgy életet adód víz! Emberfeletti erő kell a védekezéshez, ilyenkor látszik, hogy az összefogás, a másokon való segítség mennyire össze tudja kovácsolni az embereket, akár teljesen idegeneket is....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az árvíz azt hiszem (a többi hasonló természeti csapással együtt) olyan, mint pl. a háború is. Ha nem "élted meg" nem is tudod igazán elképzelni...Pozitív és negatív értelemben is fantasztikus dolgok történhetnek "menet-közben"...csak azon gondolkodik el néha az ember (én), hogy ha tudják, lesznek árvizek, mert mindig is voltak, miért nem épül több "vésztározó" - ahová nagyvíz esetén károkozás nélkül ki lehetne vezetni a vizet... Hát épül helyette (sajnos) más... És akkor a házakat önti el a víz....

      Törlés