2024. szeptember 27., péntek

Földigiliszta és egyebek....

Szinte nem is lehet igazi esőnek nevezni, ami az éjjel "permetezett". Alig-alig nedvesítette meg a földet. Gondolom, a pár napja látott, kiégett erdők meg se érezték... de valaki megmozdult, talán új helyet keresett a kertemben, csak épp rossz helyen. A járólapokon tekergett ugyanis egy kis kukac reggel - fogalmam nincs miért, hogyan került oda,  honnan hová igyekezett. Nem tudom, segíttetem-e rajta, de megkapargásztam egy helyen a földet és oda beletettem...Hátha jó lesz ott neki....

Remélem...

https://www.zdf.de/wissen/leschs-kosmos/die-erde-die-unsere-welt-rettet-landwirtschaft-neu-denken-102.html 

Video verfügbar bis 08.08.2028

"A talaj nem feltűnő és nincs benne semmi különös. Barna és meglehetősen piszkos massza. De  sokkal több, mint pusztán "kosz". Megvan benne a lehetőség a világ megmentésére."

Rendkívüli módon sajnálom, hogy ezt a filmet csak a német nyelvet értők nézhetik, mert bárhogy kerestem is, magyar nyelvű változatát nem találtam. Pedig nagyon sok fontos és hasznos információval szolgál. Igaz, elsősorban nem a blogolvasóimnak kell ezeket tudni/alkalmazni - mert azt hiszem "nagybirtokos földtulajdonos" nincs köztetek... De aki beszél/ért kicsit is németül, annak nagyon ajánlom !

Magyarul itt van egy jó kis cikk róluk: 

https://www.vaderstad.com/hu/tudastar/agronomiai-ismeretek/a-termeszet-segitsegevel/foldigilisztak/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése